شناسهٔ خبر: 48648331 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

آن گچ پا، از ریو تا توکیو با امید و تلاش

جشن دیوانه‌وار و دراماتیک تامبری(عکس)

جانمارکو تامبری، قهرمان ایتالیایی پرش ارتفاع المپیک توکیو 2020 داستانی دراماتیک برای کسب این افتخار بزرگ داشته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، در یک ماه اخیر دور دورِ ورزشکاران ایتالیایی در بسیاری از رشته های مهم بوده است. تیم ملی فوتبال این کشور موفق شد در تورنمنتی دراماتیک و در ضربات پنالتی ابتدا اسپانیا و بعد انگلیس میزبان را مغلوب کرده و برای دومین بار در تاریخ به عنوان قهرمانی جام ملت های اروپا دست پیدا کند. 

 

امروز لامون مارسل جاکوبز، دونده ایتالیایی دست به کار بزرگی زده و مدال طلای رشته دوی 100 متر که یکی از معتبرترین مدال های این  ضیافت جهانی محسوب می شود را از آن خود کرد . حالا جانمارکو تامبری نیز مشترکا و در کنار موتاز عیسی ابراهیم قطری به عنوان قهرمانی پرش ارتفاع دست یافت تا ماه رویایی ایتالیایی ها تکمیل شود.

 

 

 

حتی گروه ایتالیایی مانسکین برنده مسابقات آوازخوانی اروپا یا همان یورو ویژن در سال 2021 شد تا این کشور بعد از سپری کردن روزهای تلخ شیوع ویروس کرونا در سال 2020، نفسی به راحتی بکشد.

 

 

 

 

اما جانمارکو تامبری داستانی شنیدنی برای رسیدن به این موفقیت بزرگ داشته است. این ورزشکار ایتالیایی پیش از شروع المپیک ریو 2016 دچار شکستگی پا شده و آن تورنمنت را از دست داده است. در تمامی این سال ها، تامبری این بدشانسی بزرگ را فراموش نکرده و حتی گچ پای خود که یادگاری از آن مصدومیت تلخ بوده را همراه خود نگه داشته است. 

 

 

جالب اینجاست روی این گچ عبارت "در مسیر توکیو 2020" حک شده بوده که البته احتمالا بعد از شیوع ویروس کرونا و به تعویق افتادن المپیک به تابستان امسال، به توکیو 2021 تغییر یافته است.

 

حالا و بعد از گذشت پنج سال از آن حادثه تلخ، جانمارکو تامبری امروز آن گچ که یادآور آن روزهای دشوار بود را با خود به توکیو نیز آورده و بعد از کسب مدال طلا این یادگاری را بغل کرده و جشن شادی دیوانه وار خود را با آن تقسیم کرد. 

 

 

البته یک اتفاق تاریخی و عجیب دیگر نیز در مسابقات امروز رخ داد. جانمارکو تامبری و عیسی ابراهیم هر دو رکورد 2.73 متر را به ثبت رساندند. طبق قوانین باید هر دو ورزشکار یک پرش دیگر انجام می دادند تا برنده و قهرمانی نهایی المپیک معلوم شود. 

 

اما این دو نفر بعد از مشورت با یکدیگر از این کار امتناع ورزیده و تصمیم گرفتند به کسب مدال طلای مشترک رضایت دهند. در واقع عیسی ابراهیم با رجوع به گروه داوری از آنها در رابطه با امکان این درخواست سوال کرد و با پاسخ مثبت آنها هم روبرو شد.

 

 

 

جانمارکو تامبری لحظه ای که متوجه شد مدال طلای المپیک را کسب کرده، از خود بی خود شده و احتمالا تمامی لحظات دشوار این پنج سال را مرور کرد؛ وقتی با بدشانسی از شرکت در المپییک ریو محروم شد و حالا بعد از پنج سال مهم ترین افتخار عمر ورزشی خود را کسب کرده است.

نظر شما