شناسهٔ خبر: 48648163 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

بازآفرینی محله موسک مریوان آغاز شد

رئیس اداره راه وشهرسازی مریوان گفت: طرح بازآفرینی محله موسک مریوان با اجرای جدول گذاری و آسفالت آغاز شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، زانا کهنه‌پوشی رئیس اداره راه وشهرسازی مریوان با بیان اینکه محله موسک از محلات فرسوده و ناکارآمد شهری است، اظهار کرد: ساماندهی زیرساخت‌های محله موسک به عنوان یکی از اهداف طرح بازآفرینی شهری در استان کردستان مورد توجه قرار گرفته است.

او افزود: توسعه زیرساخت‌های این محله به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفته و با پیگیری‌های انجام شده اعتبار لازم برای اجرای آن تامین شده است.

رئیس اداره راه وشهرسازی مریوان تصریح کرد:‌در راستای بازآفرینی محلات هدف و به منظور ارتقای سطح زیست‌پذیری و بهبود شرایط یرخورداری از خدمات شهری در این محلات در شهر مریوان، پروژه‌های متعددی تعریف شده که تعدادی از آن‌ها به بهره‌برداری رسیده و بقیه نیز در حال اجرا است.

کهنه‌پوشی اضافه کرد: ازجمله این پروژه‌ها میتوان به آماده‌سازی، جدول‌گذاری و آسفالت خیابان ۱۶ متری خیابان موسک ۲ اشاره کرد.

او با اشاره به نقش مهم این خیابان در کاهش ترافیک شرق شهر مریوان عنوان کرد: در قالب طرح بازآفرینی ۲۵ هزار مترمربع آسفالت در این خیابان انجام خواهد شد.

گفتنی است؛ محله موسک با جمعیت بیش از ۶ هزار نفری یکی از محلات قدیمی و تاریخی شهر مریوان است.

داسیران، موسک قدیم، بیله و ترخان آباد از محلات مورد هدف طرح‌های بازآفرینی شهری مریوان است که راه و شهرسازی به نمایندگی از دولت در حال بهسازی، نوسازی خدمات زیرساتی این محلات برای ارتقای سرانه شاخص‌های فرهنگی، ورزشی و خدماتی در آن‌ها است.

انتهای پیام/ع

نظر شما