شناسهٔ خبر: 48647686 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

بخش پایانی آزادراه "شهید سردار حجازی" در شرق اصفهان به بهره برداری رسید

گروه استان‌ها- معاون‌وزیر راه و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور از پیشرفت فیزیکی بالای ۹۰ درصد بزرگ‌ترین آزادراه اصفهان بزرگ‌تر به شیراز خبر داد و گفت: این آزادراه ترافیک اصفهان را از ترافیک عبوری تفکیک می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، خیرالله خادمی عصر امروز در مراسم بهره‌برداری از بخش پایانی آزادراه شهید سردار حجازی در شرق اصفهان اظهار داشت: این آزاد راه به عنوان پدیده ارتباطی شمال به جنوب کشور است. از بزرگ‌ترین آزاد‌راه، از اصفهان به شیراز است به طول 225 کیلومتر با پیشرفت فیزیکی بالای 90 درصد در حال اتمام است.

وی افزود: امیدواریم در چند ماه آینده این اتفاق بزرگ بین دو استان مهم و پر جمعیت فارس و اصفهان بیفتد که عملا ارتباط را با جنوب کشور بسیار راحت خواهد کرد.

معاون ساخت و توسعه آزادراه ها شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با بیان اینکه بخش ارتباطی شمال کشور چند سال پیش انجام شد، گفت: این آزاد راه به عنوان حلقه ارتباطی می‌تواند ترافیک اصفهان را از ترافیک عبوری تفکیک کند و این آزادراه در حال ساخت است.

وی ادامه داد: به صورت مرحله‌ای این آزاد‌راه به بهره‌برداری رسید تا متناسب با آماده شدن بخش‌های مختلف، مردم بتوانند از آن استفاده کنند، بخش اول آن به مسافت 55 کیلومتر سال گذشته به بهره برداری رسید که در زمره زیباترین آزادراه‌ها به شمار می‌رود.

خادمی تصریح کرد: 30 کیلومتر باقیمانده با روند خوبی در حال تکمیل است و امیدواریم در آینده نزدیک به بهره برداری برسد در اینصورت این آزاد راه مهم که 93 کیلومتر است با هدفی کاهش حداقل زمان بندی ساعتی در محدوده شهر اصفهان به بهره‌برداری خواهد رسید.

معاون ساخت و توسعه آزادراه‌ها با اشاره به نحوه سرمایه‌گذاری این پروژه، اظهار داشت: سرمایه‌گذاری این بخش آزادراه با صندوق بازنشستگی کشوری بوده و 70 درصد را به عهده گرفتند با وجود تورم و هزینه‌های بالایی که به آنها وارد شد کار را ادامه دادند.

وی افزود: اتفاقات بزرگی در بخش آزادراه‌ها در چند سال اخیر به ویژه در سال 99 و 1400  افتاده است. 622 کیلومتر آزادراه در برنامه ما بود که سال گذشته 221 کیلومتر آن به بهره برداری رسید،  امسال هم 76 کیلومتر انجام می‌شود و 300 کیلومتر باقیمانده به طور میانگین بالای 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارند و تا پایان سال به بهره‌برداری خواهد رسید.

خادمی ادامه داد: بعد از انقلاب متوسط ساخت آزادراه 55 کیلومتر بوده 10 سال اول که ساخت نداشتیم بعد از آن میانگین حدود 80 کیلومتر در سال ساخت داریم و برای رسیدن به 600 کیلومتر در عرض 2 سال پروژه بسیار بزرگ به عنوان شاهراه‌های اقتصادی و حمل و نقلی کشور کارهای بسیاری باوجود تورم و مشکلات اقتصادی در این زمینه انجام شد.

معاون ساخت و توسعه آزادراه‌ها  با اشاره به افتتاح 22 کیلومتر آزادراه شمال در سال 90، گفت: از سال 90 تاکنون یک تصادف منجر به مرگ در آنجا رخ نداده است، آزادراهی که  ترافیک بالایی دارد و این تاثیر آزادراه در ایمنی و حفظ جان مردم است.

با این آزادراه 130 کیلومتر مسیر اصفهان به شیراز کوتاه‌تر می‌شود

مجری طرح‌های زیربنایی استان اصفهان با بیان اینکه این آزادراه نزدیک به دو دهه معطل مانده بود، اظهار داشت: با پیگیری استاندار و صندوق بازنشستگی کشور آزادراه شهید حجازی به نتیجه رسید که کار بزرگی بود و بخش سوم هم با مشارکت دستگاه‌ها به اتمام خواهد رسید.

علیرضا صلواتی افزود: امیدواریم آزادراه اصفهان -شیراز هم افتتاح شود چرا که تاثیر به سزایی در ترافیک و صرفه جویی در زمان دارد با این آزادراه 130 کیلومتر مسیر اصفهان به شیراز کوتاه‌تر می‌شود از 480 کیلومتر به 350 کیلومتر کاهش پیدا می‌کند.

انتهای پیام/166/س

نظر شما