شناسهٔ خبر: 48641322 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی:

مدیران پیگیر حل مشکلات عشایر و روستاییان استان قزوین باشند

نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی گفت: توجه به حل مشکل راه عشایر و تامین حداقل نیازهای زتدگی آنها در دستور کار مسئولان استان قرار گیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ لطف لطف الله سیاهکلی در بازدید روز یکشنبه استاندار از روستای آکوجان جدید در منطقه الموت گفت: گاهی اوقات با بی تدبیری بر مشکلات مردم اضافه می کنیم و موجب نارضایتی آنها می شویم.

سیاهکلی افزود: چرا باید عشایر این منطقه برای رفتن به ییلاق به دلیل نداشتن مسیر مناسب یک مسافت  ۸ کیلومتری در محدوده استان قزوین را نتوانند استفاده کنند و مجبور شوند مسافت ۱۵۰ کیلومتری از گیلان را دور بزنند تا به مقصد برسند. 

وی اظهار داشت: اخیرا در دیدار با وزیر جهاد کشاورزی در مورد برخی مشکلات و نیازهای عشایر از جمله سرویس بهداشتی و اتاقک عشایری صحبت کردم و مجوز گرفتیم تا این حداقل مطالبه عشایر تامین شود.

نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی یادآورشد: عشایر بهترین محصولات کشاورزی را دارند اما به دلیل نبود امکانات بهداشتی سلامت خود و دیگران را می توانند به خطر بیندازند در حالی که با دادن حداقل امکانات می توانیم این مشکل را برطرف کنیم لذا وظیفه داریم کمک کنیم تا چالش های این تولیدکنندگان واقعی برطرف شود.

13

سیاهکلی تصریح کرد: ادارات محیط زیست و منابع طبیعی لازم است همکاری کنند تا برای ساخت جاده عشایر اقدام کنند و از استاندار هم درخواست می کنیم دستور دهند مشکل عشایر سریعتر حل شود.

وی با اشاره به مشکلات ناشی از جابجایی روستای آکوجان به دلیل تخریب ناشی از رانش زمین گفت: در روستای جدید آکوجان امکان اجرای شبکه فاضلاب نیست و اجازه هم نمی دهند تا برای دام آنها مکان مناسبی ایجاد شود و نبود اصطبل برای دام ها چالش ایجاد کرده است.

نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: هیچ مشکلی روستای قدیمی آکوجان را تهدید نمی کند و رانش هم نداریم و اگر کارشناسان موافقت کنند این روستا هم می تواند مورد استفاده برخی ساکنان یا فرزندان روستاییان قرار گیرد.

سیاهکلی اقدامات بنیاد مسکن را بسیار موثر و مفید دانست و یادآورشد: در کنار ارزش بالای کار بنیاد مسکن اما گاهی مقرراتی وضع می شود که دست و پای روستایی را می بندد از جمله این که وقتی روستایی تبدیل به شهر شد دیگر ساکنان آن نمی توانند در محیط زندگی خود اصطبل برای دام داشته باشند و عملا با این موانع در زندگی کشاورزان و دامداران مشکل ایجاد می کنیم که باید برای آن تدبیر شود.

وی خواستار به روز رسانی مقررات و درک شرایط زندگی روستاییان و تامین حداقل نیازهای معیشتی آنها شد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما