شناسهٔ خبر: 48639358 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: جمله | لینک خبر

رئیس سازمان برنامه و بودجه مطرح کرد؛

تخصیص اعتبار بلاعوض ۴ هزار میلیاردی جهت ساخت مسکن محرومان

رئیس سازمان برنامه و بودجه، با بیان اینکه تا پایان سال ۱۴۰ هزار واحد مسکونی برای محرومان ساخته می شود، عنوان کرد: در این راستا ۴۰۰۰ میلیارد تومان وام بلاعوض و ۶۴۰۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه چهار درصد اختصاص یافته است که سازمان برنامه و بودجه این اعتبار را تامین می کند. محمدباقر نوبخت در مراسم افتتاح […]

صاحب‌خبر -

رئیس سازمان برنامه و بودجه، با بیان اینکه تا پایان سال ۱۴۰ هزار واحد مسکونی برای محرومان ساخته می شود، عنوان کرد: در این راستا ۴۰۰۰ میلیارد تومان وام بلاعوض و ۶۴۰۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه چهار درصد اختصاص یافته است که سازمان برنامه و بودجه این اعتبار را تامین می کند.
محمدباقر نوبخت در مراسم افتتاح تصویری مسکن محرومان که همزمان با کشور در گیلان افتتاح شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم تابش، رئیس فقید بنیاد مسکن کشور، اظهار کرد: بهره برداری از واحدهای مسکن محرومین در روستاها جلوه ای از خدمات مرحوم تابش است.
وی با اشاره به تلاش های مرحوم تابش در احداث خانه برای آسیب دیدگان از حوادث طبیعی و غیر مترقبه همچون سیل و زلزله و طوفان، افزود: بنیاد مسکن همواره در کنار مردم آسیب دیده بوده و مهمترین اقدام بنیاد مسکن و در راس آن مرحوم تابش، احداث خانه برای آسیب دیدگان ناشی از سیل بهار ۹۸ است.
رئیس سازمان برنامه و بودجه، از احداث خانه برای زاغه نشینان و کپرنشینان توسط بنیاد مسکن خبر داد و خاطرنشان کرد: مثلث همکاری بین بنیاد مسکن و کمیته امداد و سازمان برنامه و بودجه شکل گرفته و با دریافت ردیف اعتبار سالانه در بودجه این ریل گذاری تکمیل شده است.
نوبخت، با بیان اینکه تا پایان سال ۱۴۰ هزار واحد مسکونی برای محرومان ساخته می شود، عنوان کرد: در این راستا ۴۰۰۰ میلیارد تومان وام بلاعوض و ۶۴۰۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه چهار درصد اختصاص یافته است که سازمان برنامه و بودجه این اعتبار را تامین می کند.
وی از استانداران خواست تکمیل واحدهای آماده بهره برداری در شهرستان ها را پیگیری کنند و گفت: با توجه به تعیین ردیف بودجه، کار ساخت مسکن برای محرومان ادامه دارد.
سفر معاون وزیر راه و شهرسازی به آذربایجان غربی
مهدی عبوری معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری در ادامه سفرهای استانی خود صبح دیروز  شنبه ۹ مرداد به آذربایجان غربی رفت و به بازدید میدانی از محلات هدف بازآفرینی و پروژه های عمرانی این استان از جمله در شهرستان‌های  میاندوآب، شاهین دژ، تکاب و ماکو پرداخت.
علی نیکزاد نائب رئیس مجلس شورای اسلامی، محمدمهدی شهریاری استاندار آذربایجان غربی، علی خضریان نماینده تهران، حسن همتی نماینده شاهین دژ و تکاب، محمد علیپور رحمتی نماینده ماکو، شوط، پلدشت و چالدران، سید علی موسوی نماینده ملکان، معاون عمرانی استاندار و جمعی دیگر از مسئولان شهرستانی و استانی از جمله همراهان عبوری در این بازدیدها بودند.
کرمان رتبه نخست کشور را در مقاوم‌سازی مسکن روستایی کسب کرد
استاندار کرمان با بیان اینکه رتبه نخست مقاوم‌سازی مسکن روستایی را در کشور داریم گفت: در مجموع ۹ هزار واحد از طرح مسکن محرومان در استان تکمیل شده است.
علی زینی‌وند در آیین بهره‌برداری همزمان ۲ میلیون و ۵۵۰ هزارمین واحد مسکن روستایی مقاوم سازی شده در کشور با حضور ویدئو کنفرانسی محمدباقر نوبخت، معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور افزود: بخش عمده این واحدهای مسکونی در جنوب و شرق استان بوده و مربوط به مردمی است که فاقد مسکن بودند یا در مسکن جایگزین سکونت داشته اند.
وی اظهارداشت: در استان کرمان در اجرای طرح محرومیت زدایی تفاهم نامه احداث ۱۰ هزار واحد مسکونی منعقد شده بود که از این تعداد ۵ هزار واحد سهم بنیاد مسکن و ۵ هزار واحد سهم کمیته امداد امام خمینی(ره) بود.
استاندار کرمان با اشاره به اینکه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی موفق به احداث تعداد بیشتری مسکن از تفاهم نامه به میزان ۶ هزار واحد مسکن محرومان شده است، خاطر نشان کرد: از مجموع واحدهای سهم کمیته امداد امام نیز ۳ هزار واحد تکمیل شده و دو هزار واحد نیز در دست تکمیل قرار دارد.
زینی وند ادامه داد: در استان کرمان همچنین ۲ هزار و ۶۰۰ واحد سیل زده مربوط به سال ۹۸ نیز بازسازی شده است.
وی ادامه داد: ۶۵ درصد از مجموع واحدهای روستایی استان کرمان مقاوم‌سازی شده‌اند که این آمار بیانگر جایگاه برتر استان کرمان در کشور است.
استاندار کرمان یادآور شد: طرح بازسازی و مقاوم‌سازی مسکن روستایی و محروم به عنوان یک طرح ماندگار همچنان ادامه دارد و امیدواریم در دولت بعد نیز تداوم یابد.
در قالب این آیین ۲۸۲ هزار و ۵۰۰ میلیون واحد مسکن مقاوم سازی شده در استان کرمان و شش هزارمین واحد مسکن محرومان کرمان به صورت رسمی بهره‌برداری رسید.
در این آیین همچنین یاد و خاطر زنده یاد مهندس علیرضا تابش رئیس فقید بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور که چندروز پیش به علت بیماری کرونا درگذشت نیز گرامی داشته شد.

مدیرکل راه و شهرسازی قم:
تسهیلات طرح اقدام ملی مسکن
۲۵۰ میلیون تومان شد
مدیرکل راه و شهرسازی استان قم گفت: با تصمیم شورای پول و اعتبار کشور با افزایش سقف وام طرح اقدام ملی مسکن از ۱۰۰ به ۲۵۰ میلیون تومان موافقت شده است.
حسن صبوری اظهار داشت: بازپرداخت این وام حداکثر ۲۰ ساله بوده و دو سال شامل دوران مشارکت و ساخت، تنفس دارد که البته در حال حاضر همان مبلغ قبلی در حال پرداخت است و با ابلاغ رسمی آن اجرا خواهد شد.
وی در خصوص شرایط دریافت کنندگان این وام اذعان داشت: همه متقاضیان تایید شده که مبلغ اولیه ۴۰ میلیون تومان را واریز کرده‌اند می توانند از این تسهیلات استفاده کنند.
صبوری افزود: با افزایش وام به مبلغ ۲۵۰ میلیون تومان در حال حاضر این مبلغ ۶۰ درصد هزینه ساخت را پوشش می‌دهد.
وی گفت: پروژه های مسکن اقدام ملی قم از پیشرفت به نسبت خوبی برخوردار است و دستگاه های مرتبط با این طرح، اهتمام لازم برای ساخت با کیفیت و  به موقع این واحدها را دارند.
مدیرکل راه و شهرسازی استان قم در پایان خاطر نشان کرد: دستگاه های مرتبط با طرح اقدام ملی استان قم به جدیت در حال خدمت رسانی و ساخت واحدهای مسکونی متقاضیان هستند و با توجه به این که عملیات ساخت براساس آورده افراد پیش می رود از متقاضیان درخواست می شود بدون توجه به شایعات نسبت به تکمیل آورده خود اقدام نمایند.

نظر شما