شناسهٔ خبر: 48634177 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

برگزاری سومین یادواره جهادگران آسمانی در حرم مطهر رضوی

سومین یادواره شهدای جهادگر آسمانی که با خدمتی خالصانه پا در رکاب خدمت به خلق گذاشتند امروز در حرم مطهر رضوی برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مصادف با همزمانی سالروز دیدار تاریخی رهبر معظم انقلاب با جهادگران کشور در سال ۹۸، با حضور خانواده‌های شهدای جهادی سومین یادواره جهادگران آسمانی در تالار قدس حرم مطهر رضوی برگزار شد.

در این مراسم از ۵ اثر فرهنگی و رسانه‌ای ویژه شهدای جهادی از جمله کتاب، نماهنگ، مستند و موارد دیگر در حرم امام رئوف امام رضا (ع) رونمایی شد.

سردار محمد زهرایی، رئیس سازمان بسیج سازندگی صبح امروز در سومین یادواره شهدای جهادگر "جهادگران آسمانی" در حرم مطهر رضوی گفت: حرکت جهادی به جریانی در انقلاب تبدیل شده است که می‌توان به فناوری انقلاب از جنس معنویت و اخلاق و دفاع مقدس نوین نام برد.

بیشتر بخوانید

او با بیان اینکه فناوری انقلاب که مشابه اربعین حسینی و راهیان نور صادرکننده بخشی از توانمندی‌ها و ارزش‌های انقلابی است که در جوانان گروه‌های جهادی تجلی پیدا کرده است، افزود: ۴۲ هزار گروه جهادی متخصص در اقشار مختلف فعال هستند و در بومی‌شدن گفتمان جهادی کمک کردند.

رئیس بسیج سازندگی با تاکید بر اینکه گروه‌های جهادی تحت تشکلی به نام شوراهای جهادی شهرستانی و مردمی جهادی استانی به‌صورت آتش به اختیار عمل می‌کنند، ادامه داد: این گروه‌ها و تشکل‌ها جغرافیای مأموریتی خود را تعریف و طرح مسئله به کمک مردم دارند و ظرفیت‌سازی برای انقلاب اسلامی می‌کنند.

زهرایی با اشاره به اینکه گروه‌های جهادی امروز خود را به‌عنوان مؤلفه قدرت جدید انقلاب اسلامی معرفی کرده‌اند، بیان کرد: مؤلفه قدرتی از جنس نیروی انسانی متخصص انقلابی مؤمن پای‌کار است و افرادی هستند که در میدان برای انقلاب اسلامی در گام دوم ساخته می‌شوند و مردانی از جنس دفاع مقدس هشت‌ساله هستند.


برگزاری سومین یادواره جهادگران آسمانی در حرم مطهر رضوی

او با بیان اینکه امید آن را داریم که افراد حاضر در این گروه‌های جهادی مردانی از جنس دفاع مقدس هشت‌ساله هستند در گام دوم انقلاب تبدیل به مدیران و فرماندهانی شوند که بتوانند بهتر پرچم را برافراشته‌تر کنند، تصریح کرد: مردم کشور به حق و درست از خدمات گروه‌های جهادی استفاده می‌کنند و پشتوانه گروه‌های جهادی هم به بسیج است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی با تاکید بر اینکه هرکجا که قرار باشد از ارزش‌های انقلاب اسلامی دفاع شود بسیج پای‌کار است چون بسیج از جنس مردم و با مردم است، تاکید کرد: قانونی که در مجلس شورای اسلامی در حال تصویب است حمایت همه‌جانبه بدون محرومیت برای همه گروه‌های جهادی ایجاد خواهد کرد.

زهرایی با اشاره به اینکه بر اساس قانونی که در مجلس شورای اسلامی در حال تصویب است، افرادی که در زمان اردوی جهادی و در حین خدمت جان خود را از دست می‌دهند به‌عنوان شهید خدمت شناخته می‌شوند، اظهار کرد: جهادگران می‌توانند امروز مؤلفه قدرت انقلاب اسلامی باشند و ما به این جهادگران افتخار می‌کنیم.

 

انتهای پیام//ف.غ

نظر شما