شناسهٔ خبر: 48630994 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

حذف زودهنگام نجاتی از گردونۀ رقابت‌های کشتی فرنگی؛

المپیک توکیو| میرزازاده در اندیشۀ کسب مدال برنز کشتی/ یک آبروریزی تمام‌عیار در دهکده؛ والیبال باخت!

دهمین روز از بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو با پیگیری رقابت‌های نمایندگان کاروان ورزش ایران در حال برگزاری‌ست.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ دهمین روز از برگزاری بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو با پیگیری عملکرد نمایندگان کشتی فرنگی و والیبال کاروان ستارگان ایران زمین در دهکده ساحلی بازی‌ها و از ساعات ابتدایی صبح امروط به وقت تهران آغاز شد.

شکست غیرمنتظرۀ فرنگی‌کار سبک‌وزن

در وزن ۶۰ کیلوگرم علیرضا نجاتی در دور نخست و در مرحله یک هشتم نهایی با آرمن ملکیان، دارنده مدال برنز امیدهای جهان از ارمنستان مبارزه کرد و با نتیجه ۵-۵ و به دلیل امتیاز درشت‌تر مغلوب شد. نجاتی برای ادامه حضور در جدول شانس مجدد باید منتظر فینالیست شدن نماینده ارمنستان بماند.

حذف زودهنگام نجاتی از گردونۀ رقابت‌ها

با توجه به شکست حریف ارمنستانیِ علیرضا نجاتی مقابل نماینده کشتی فرنگی اوکراین، فرنگی‌کار سبک‌وزن کشورمان هم از دور رقابت‌ها کنار رفت تا نخستین حذف شدۀ تیم کشتی فرنگی ایران لقب بگیرد.

گام سخت میرزازاده مقابل حریف کوبایی

در وزن ۱۳۰ کیلوگرم، امین میرزازاده در دور اول و در مرحله یک هشتم نهایی با مین سئوک کیم، نفر سوم مسابقات قهرمانی جهان و دارنده مدال برنز بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ از کره جنوبی کشتی گرفت و با نتیجه ۶ بر صفر پیروز شد و گام به مرحله بعدی گذاشت. میرزازاده در دور دوم به مصاف میخایین لوپس دارنده سه مدال طلای المپیک از کوبا می‌رود.

حضور سنگین‌وزن ایرانی در جدال شانس مجدد

میرزازاده در دور دوم به مصاف میخایین لوپس دارنده سه مدال طلای المپیک از کوبا رفت و ۸ بر صفر مغلوب شد. با فینالیست شدن این کشتی‌گیر کوبایی پس از برتری مقابل رضا کایالپ در نیمه‌نهایی، میرزازاده به گروه بازنده‌‎ها رفت. وی ابتدا در این گروه مقابل آلین الکسیوس سیوراریو از رومانی قرار می‌گیرد و در صورت پیروزی بر این حریف به دیدار رده‌بندی راه خواهد یافت تا مقابل رضا کایالپ دارنده مدال طلای جهان و نقره المپیک از ترکیه قرار می‌گیرد.

دیدار کوتاه صالحی‌امیری و علی‌نژاد با لالوویچ

در حاشیه روز نخست رقابت‌های کشتی فرنگی المپیک ۲۰۲۰ توکیو، نناد لالوویچ رئیس اتحادیه جهانی کشتی با سیدرضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک دیدار و گفت‌و‌گو کرد. در این دیدار کوتاه، مهدی علی‌نژاد معاون ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان نیز حضور داشت.
 
 
حضور رئیس و نایب‌رئیس فدراسیون کشتی در سالن ماکوهاری مسه
 
علی‌رضا دبیر، رئیس فدراسیون کشتی به‌همراه حمید سوریان، نایب‌رئیس این فدراسیون جهت تماشای رقابت فرنگی‌کاران کاروان ایران در سالن محل برگزاری رقابت‌های کشتی فرنگی المپیک حضور یافتند.
 
 
اهدای نشان NOC به گزارش‌گر باسابقۀ کشتی
 
سیدرضا صالحی‌امیری، رئیس کمیته ملی المپیک کشورمان با حضور در محل برگزاری رقابت‌های کشتی فرنگی المپیک ۲۰۲۰ توکیو، ضمن اهدای نشان سینه (بَج) کمیته ملی المپیک به هادی عامل، تولد این گزارش‌گر باسابقه را به وی تبریک گفت.
 
 
شوک بزرگ؛ باختیم!
 
تیم ملی والیبال کشورمان طی واپسین دیدار خود در چارچوب دیدارهای مرحله گروهی از ساعت ۱۵:۱۰ به وقت تهران مقابل بلندقامتان ژاپنی میزبان قرار گرفت. با توجه به پیروزی سایر رقبا، تنها نتیجه‌ای که باعث صعود ایران به مرحله حذفی می‌شد، پیروزی مقابل والیبالیست‌های میزبان بود.
 
شاگردان ولادیمیر آلکنو در این تقابل از خود نمایشی سینوسی و پرافت‌وخیز را برجای گذاشتند. اشتباهات بازیکنان والیبالیست ایران در ۵ ست بازی زیاد بود و در بسیاری از دقایق، میزبانان برتری را در اختیار داشتند.
 
تیم ملی والیبال ایران درنهایت با ست‌شماری ۲۵ بر ۲۱، ۲۰ بر ۲۵، ۲۹ بر ۳۱، ۲۲ بر ۲۵ و ۱۵ بر ۱۳ مقابل تیم میزبان شکست خوردند تا از صعود به دور بعد باز بمانند.
 
 
در پایان این نبرد تمام عیار میثم صالحی با کسب ۲۶ امتیاز بهترین بازی کن ایران مقابل ژاپن بود و میلاد عبادی‌پور هم با ۱۴ امتیاز دیگر بازیکن تاثیرگذار ایران بود. همچنین نیشیدا با کسب ۳۰ امتیاز عنوان ارزشمندترین بازیکن میدان را از آن خود کرد و ایشیکاوا هم با ۲۰ امتیاز دیگر بازیکن برتر میدان بود.

انتهای پیام/

نظر شما