شناسهٔ خبر: 48630009 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

کشتی فرنگی المپیک توکیو/ برد میرزازاده و شکست دور از انتظار نجاتی

وحید رجبی

نماینده وزن ۱۳۰کیلوگرم کشتی فرنگی ایران در نخستین مبارزه خود در المپیک توکیو مقابل حریف خود از کره جنوبی به برتری رسید اما نجاتی در ۶۰ کیلوگرم مقابل حریف ارمنستانی تن به شکست داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، در آغاز رقابت‌های کشتی فرنگی المپیک ۲۰۲۰ توکیو، امین میرزازاده نماینده وزن ۱۳۰ کیلوگرم در دو نخست مقابل کیم مینسئوک دارنده مدال برنز جهان از کره جنوبی با نتیجه ۶ بر صفر به برتری رسید و راهی یک چهارم نهایی شد.

وی در دومین مبارزه و در مرحله یک چهارم نهایی مقابل میخان لوپز، دارنده ۳طلای المپیک و ۵ طلای جهان از کوبا به روی تشک می رود. یک نفر از این چهار کشتی‌گیر در نیمه نهایی احتمالا برابر رضا کایالپ کشتی گیر نامدار ترکیه قرار می گیرد. لوپز در مبارزه نخست خود مقابل حریف خود از رومانی ۹ بر صفر به برتری رسید.

دیگر نماینده ایران در روز نخست این رقابت‌ها، علیرضا نجاتی نماینده وزن ۶۰ کیلوگرم و دارنده مدال برنز جهان ۲۰۱۹ در دور نخست و در مرحله یک هشتم نهایی به مصاف آرمن ملیکیان دارنده مدال طلای امیدهای جهان ۲۰۱۹ از ارمنستان رفت و با نتیجه ۵ بر ۵ تن به شکست داد. نجاتی برای اینکه بتواند در گروه بازنده‌ها برای رسیدن به مدال برنز تلاش کند باید منتظر صعود رقیبش به فینال باشد، در غیر اینصورت از دور رقابت‌ها کنار می‌رود.

حریف ارمنستانی در یک چهارم نهایی به مصاف تمیروف از اوکراین می‌رود. تمیروف در دور نخست مقابل المرات تاسمرادوف دارنده مدال برنز المپیک ۵ بر صفر به برتری رسید.

انتهای پیام

نظر شما