شناسهٔ خبر: 48613601 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

برگزاری المپیاد‌های خانه‌های ورزش روستایی

دبیر هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی استان آذربایجان‌شرقی گفت:اولین دوره المپیاد خانه‌های ورزش روستایی در ۲ بخش بانوان و آقایان برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،گنجی‌نژاد دبیر هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی استان آذربایجان‌شرقی شرایط شرکت در المپیاد‌های خانه‌های ورزش روستایی و شیوه‌نامه آن را تشریح کرد.

او گفت:این مسابقات در ۵ رشته تنیس روی میز، فوتبال دستی، شطرنج، دارت و طناب‌زنی در ۵ مرحله برگزار می‌شود.

گنجی‌نژاد گفت: مرحله اول این المپیا‌د بین خانه‌های ورزشی هر روستا برگزار می‌شود، در مرحله دوم رقابت بین خانه‌های ورزش روستایی هر شهرستان است و در مراحل بعدی این المپیاد رقابت در سطح استانی، منطقه‌ای و در نهایت ملی خواهد بود.

دبیر هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی استان آذربایجان شرقی یادآور شد: ورزشکارانی در محدوده سنی ۱۴ تا ۱۶ سال هم در بخش آقایان و هم در بخش بانوان که رده سنی نوجوانان را تشکیل می‌دهند در این مسابقات به رقابت می‌پردازند و شرط شرکت در مسابقات اخذ تاییدیه دهیار یا شورای روستا برای شرکت‌کننده‌هاست.

او ادامه داد: تعداد شرکت‌کننده‌های در هر رشته ورزشی بر اساس شیوه‌نامه ملی این المپیاد تنها یک نفر در هر رشته ورزشی است، یعنی از هر خانه ورزش روستایی حداکثر ۵ نفر در مسابقات شرکت می‌کنند.

انتهای پیام/ک

نظر شما