شناسهٔ خبر: 48605491 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

معرفی کتاب ؛

«اتاق شماره ۶» ماجرای یک دکتر و پنج بیمارش را روایت می‌کند

کتاب «اتاق شماره ۶» اثر آنتوآن چخوف با ترجمه آبتین گلکار در نشر هرمس منتشر شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، کتاب «اتاق شماره ۶» اثر آنتوآن چخوف با ترجمه آبتین گلکار در نشر هرمس منتشر شد. نویسنده در این کتاب، ماجرای دکتر و پنج بیمارش را روایت می‌کند. بیمارانی که فقط یکی از آن‌ها از طبقه ثروتمند و بقیه پیشه ور و کاسب هستند.

بیشتربخوانید

 

در یکی از روز‌های اوایل بهار که برف سنگینی آمده بود دو جنازه در گودالی کنار گورستان پیدامی شود، یکی از آن‌ها یک پیرزن و دیگری یک کودک است. آثار مرگی غیرطبیعی در این جنازه‌ها هویدا و شایعه کشف دو جنازه و وجود قاتلی ناشناس در شهر پراکنده می‌شود و از این ماجرا سخن به میان می‌آید.

چخوف از نویسندگان، طنزپردازان و نمایشنامه نویس مشهور روسیه است، وی بیش از هفتصد داستان کوتاه نوشت. در داستان‌هایش معمولاً رویداد‌ها از خلال وجدان یکی از آدم‌های داستان، که کمابیش با زندگی خانوادگی معمول بیگانه است، تعریف می‌شود. با خودداری از شرح و بسط داستان، مفهوم طرح را در داستان‌نویسی تغییر داد. در داستان‌هایش به جای ارائهٔ تغییر، زندگی را نمایش می‌دهد.

در داستان‌های موفق چخوف، رویداد‌های تراژیک، جزئی از زندگی روزانهٔ آدم‌های داستان را تشکیل می‌دهند. تسلط چخوف به نمایشنامه‌نویسی، باعث شد توانایی اش در خلق دیالوگ‌های زیبا و جذاب افزایش یابد. از این رو می‌توان وی را مهمترین داستان کوتاه نویس همه دوران‌ها نامید.

انتهای پیام/

نظر شما