شناسهٔ خبر: 48605276 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فدراسیون فوتبال | لینک خبر

خط قرمز فدراسیون فرافکنی شکست‌ها و بی قانونی است؛ این بساط را جمع‌ می‌کنیم

عزیزی خادم: آیین‌نامه های انضباطی، اخلاق و برگزاری لیگ خیلی زود اصلاح می‌شود

رییس فدراسیون فوتبال تاکید دارد که مبارزه با بی قانونی و فرافکنی افرادی که شکست خود را گردن دیگران می‌اندازند و به طرق مختلف جو فوتبال کشور را متشنج می‌کنند قطعا در دستور کار فدراسیون خواهد بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش سایت رسمی فدراسیون فوتبال، شهاب الدین عزیزی خادم در حاشیه مراسم جشن قهرمانی پرسپولیس در جمع خبرنگاران صحبت‌های مهمی پیرامون اتفاقات اخیر فوتبال ایران انجام داد.

رییس فدراسیون فوتبال در ابتدای صحبت‌های خود گفت: قهرمانی باشگاه پرسپولیس را تبریک می‌گویم و خدا قوت می‌گویم به همه دست‌اندرکاران، اهالی رسانه، باشگاه‌ها و همکاران‌مان در سازمان لیگ و فدراسیون که واقعاً سال سنگینی را پشت سر گذاشتند. این فصل با بازی‌‌های تیم ملی تقارن پیدا کرده بود و جای خوشحالی دارد که در لیگ قهرمانان نمایندگانی داریم که امیدواریم نتایجی در خور شأن فوتبال ایران کسب کنند.
عزیزس خادم ادامه داد: آغاز این فصل لیگ برتر با فدراسیون جدید نبود و فقط یک سوم آن را در فدراسیون جدید داشتیم. شاهد یکسری اتفاقات در لیگ‌های مختلف بودیم. یکی از مهمترین مسائل این فدراسیون که ما توجه ویژه‌ای به آن داریم، نهادینه کردن انضباط و استمرار بر عدالت است. باید بتوانیم خودمان را با روند عدالتی فدراسیون هماهنگ کنیم. بحث انضباط خیلی مهم است و شما دیدید که لیگ دسته دوم تعلیق شده است.
وی افزود: ارکان فدراسیون مستقل هستند و مصلح‌اندیشی نخواهیم کرد. فدراسیون فوتبال قطعاً در آینده به مسیری خواهد رفت که خیلی از این حواشی را جمع کند و در مسیر نگاه تمدنی و فرهنگ اسلامی حرکت کنیم.
رئیس فدراسیون فوتبال در ادامه ضمن اعلام حمایت قاطع از ارکان قضایی فدراسیون فوتبال گفت: تقدیر ویژه داریم از ارکان قضایی فدراسیون فوتبال و تمام قد در کنار آنها هستیم. بخشی از کار فدراسیون اصلاح ساختار است و قطعاً در قوانین انضباطی محکم‌تر خواهند بود. بخشی از اتفاقات اخیر واقعاً زیبنده فوتبال ایران نبود. امیدواریم با نگاه جدی‌تر بتوانیم برنامه‌ریزی کنیم برای اینکه در لیگ آینده با بی‌نظمی برخورد کنیم. قطعاً با کسانی که انزجار و تنفر تولید کنند برخورد خواهد شد و مطمئن باشید این بساط در فدراسیون جدید برچیده خواهد شد. قطعاً فدراسیون فوتبال مماشات نمی‌کند.
عزیزی خادم ادامه داد: خط قرمز فدراسیون فوتبال قانون است و به هیچ عنوان با مسایل غیراخلاقی و خارج از عرف مماشات نخواهد کرد. بسیار محکم در مقابل بی قانونی خواهیم ایستاد و هیچ فرقی ندارد که تخلف و بی انضباطی در لیگ برتر رخ بدهد یا لیگ دسته یک و یا سایر لیگ‌ها در رشته‌های فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی.
رییس فدراسیون فوتبال ادامه داد: مبارزه با بی قانونی و فرافکنی افرادی که شکست خود را گردن دیگران می‌اندازند و به طرق مختلف جو فوتبال کشور را متشنج می‌کنند قطعا در دستور کار فدراسیون خواهد بود. فوتبال برای لذت بردن است و به هیچ عنوان دیگر اجازه نمی‌دهیم افراد در جایگاه‌ها و تیم‌های مختلف سیاهی، تلخی، حاشیه و درگیری را جایگزین لذت فوتبال کنند.
رییس فدراسیون فوتبال با تاکید روی رعایت الزامات کنفدراسیون فوتبال آسیا برای حرفه‌ای سازی و صدور مجوز حرفه‌ای گفت: نکته مهم در بحث استانداردسازی و رعایت قواعد حرفه‌ای باشگاه‌هاست که در این موضوع هم قاطعانه و بدون مصلحت اندیشی عمل می‌کنیم و سخت خواهیم گرفت. باشگاه‌ها ملزم هستند کلیه آیین نامه‌ها و دستورالعمل‌ها را رعایت کنند. تمام فاکتورهای مدنظر AFC برای حرفه‌ای سازی باید رعایت شود. آیین نامه‌های انضباطی، اخلاقی و نیز آیین نامه برگزاری لیگ هم تغییرات خواهد داشت و با آیین نامه‌های فیفا یکی خواهد شد.
از رییس فدراسیون فوتبال درباره ورود VAR به فوتبال ایران هم سوال شد که عزیزی خادم در جواب اعلام کرد: نمی‌توان تاریخ دقیقی را برای این کار اعلام کنیم. کمیته خیلی قوی را تشکیل دادیم که آقای فغانی و کامرانی‌فر هم عضو آن هستند. به شدت روی این موضوع کار می‌کنند. بخشی از این موضوع دست ماست و بخشی دیگر به مسائل تحریمی بر می‌گردد. در حال برنامه‌ریزی هستیم و گزارش آن را خدمت مردم اعلام می‌کنیم.
رییس فدراسیون درباره برنامه‌های تیم ملی فوتبال ایران هم این توضیحات را ارائه داد و گفت: ظرف یک هفته تا 10 روز آینده برنامه را اعلام می‌کنیم. در حال تدارک و برنامه‌ریزی هستیم تا بتوانیم خیلی قوی‌تر و قدرتمندانه‌‌تر از قبل کار را ادامه دهیم، چون بازی‌های سخت‌تری را در پیش داریم.
رئیس فدراسیون فوتبال درباره میزبانی تیم ملی در مسابقات انتخابی جام جهانی هم تاکید کرد: همچنان برای بحث میزبانی منتظر هستیم که قرار است ظرف یک هفته آینده تصمیم‌گیری شود. امیدواریم از میزبانی استفاده کنیم و تمام رایزنی‌ها و مکاتبات را در همین راستا انجام داده‌ایم و ان‌شاءالله تصمیمی که به نفع فوتبال ملی است گرفته شود. ما از تمام ظرفیت‌های‌مان برای اینکه بازی‌ها به صورت رفت و برگشت انجام شود، استفاده می‌کنیم و امیدوارم این اتفاق برای فوتبال ملی رخ بدهد. اگر مسابقات به صورت متمرکز نیز برگزار شود، باز هم ما سعی می‌کنیم هدفمند حرکت کنیم.

نظر شما