شناسهٔ خبر: 48605132 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

تجهیز ۱۴ دهیاری مهدیشهر به ادوات مهار آتش‌سوزی در عرصه‌ها

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهدیشهر گفت: ۱۴ دهیاری و روستا‌های حاشیه جنگل این شهرستان در استان سمنان برای مشارکت و تسریع در مهار آتش‌سوزی احتمالی در عرصه‌های جنگلی و مرتعی تجهیز شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، حمیدرضا عبدوس رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهدیشهر گفت : ساکنان ۶ ییلاق شهرستان مهدیشهر مانند ییلاقات هیکو، سیاه‌کوه، گت بزنگاه و اطاق‌سرا با توجه به افزایش خطر آتش‌سوزی عرصه‌های جنگلی و مرتعی به دلیل شرایط آب و هوایی به تجهیزات اولیه مهار آتش تجهیز شدند.

وی افزود : در هنگام وقوع آتش‌سوزی در عرصه‌های مرتعی و جنگلی سرعت عمل ارزشمند است و هر ثانیه که زودتر برای مهار آتش اقدام شود به همان میزان از خسارت بر طبیعت جلوگیری می‌شود.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهدیشهر گفت : استفاده از ظرفیت مردم محلی که در عرصه‌ها حضور دارند در تسریع مهار آتش‌سوزی در عرصه‌های جنگلی و مرتعی و جلوگیری از خسارت احتمالی نقشی مهم دارد.

عبدوس افزود : مردم محلی به دلیل اینکه منطقه و مسیر را به خوبی می‌شناسند در کاهش زمان رسیدن به محل آتش‌سوزی با توجه به اینکه بیشتر مناطق فوق بحرانی مهدیشهر در مناطق صعب‌العبور قرار دارند، نقشی کمک‌کننده دارند و اداره منابع طبیعی این شهرستان استفاده از ظرفیت مردمی را در اولویت کاری خود داد.

وی یادآور شد: جنگل‌های ارس و عرصه‌های مرتعی جزو ۳۰ هزار هکتار منطقه فوق بحرانی شهرستان مهدیشهر از لحاظ آتش‌سوزی هستند که غالبا در مناطق سهل‌العبور هستند و اطلاع‌رسانی سریع جوامع محلی و اقدامات زودهنگام تا زمان رسیدن یگان حفاظت برای مهار آتش ارزشمند است.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری مهدیشهر گفت : سه پایگاه مردمی مهار آتش‌سوزی در روستا‌های این شهرستان برای استفاده از ظرفیت مشارکت مردمی به بهره‌برداری رسیده است که نقشی کمک کننده دارد.

انتهای پیام / گ

برچسب‌ها:

نظر شما