شناسهٔ خبر: 48601356 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: جام‌جم آنلاین | لینک خبر

وزیر خارجه آلمان بدون اشاره به بدعهدی‌ های طرف‌ های آمریکایی و اروپایی:

بازگشت به برجام تا همیشه میسر نمی‌ماند

وزیر خارجه آلمان بدون اشاره به بدعهدی‌ های طرف‌ های آمریکایی و اروپایی با ابراز نگرانی از طولانی شدن مذاکرات وین گزینه بازگشت به برجام را موقتی و مدت‌دار دانست.

صاحب‌خبر -

به گزارش جام جم آنلاین، «هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان بدون اشاره به بدعهدی‌ های طرف‌ های آمریکایی و اروپایی امروز (جمعه) در سخنانی از طولانی شدن مذاکرات برجامی و آنچه «تعلل ایران در ادامه دادن به این رایزنی‌ ها» خوانده، ابراز نگرانی کرده است.

ماس که با نشریه آلمانی اشپیگل مصاحبه می‌کرد، دربخشی از سخنان خود مدعی شد: «ایران مذاکرات احیای توافق هسته‌ ای را به تاخیر انداخته است، بازگشت به برجام گزینه همیشگی نخواهد بود و تا همیشه میسر نیست.»

این مقام ارشد آلمان در ادامه ادعا کرد: «بسیار متاسفم که شاهدیم ایران از یک طرف مذاکرات را به تاخیر می‌اندازد و از طرف دیگر از این توافق دور شده و فاصله می‌گیرد. ما خواستار بازگشت به برجام هستیم و متقاعد شدیم که برای همه طرف‌ها این اقدام منفعت خواهد داشت البته این هم روشن است که این گزینه همیشگی نیست.»

سخنان هایکو ماس در حالی مطرح شد که دیروز کاخ سفید مدعی شد که آمریکا برای بازگشت متقابل به توافق هسته‌ ای تلاش می‌کند، اما این پیشنهاد همیشگی نیست.

«آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا نیز مدعی است دولت متبوعش در مذاکرات وین حسن نیت خود را برای بازگشت به برجام نشان داده و اکنون نوبت اقدام ایران است.

البته ساعاتی پیش «میخائیل اولیانوف» نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین در پیامی هدف از مذاکرات کنونی را احیای توافق هسته‌ ای ایران به شکل اولیه آن دانست و گفت: «هدف مذاکرات وین بازگشت به توافق در شکل اولیه آن است نه بیشتر و نه کمتر. تمامی شرکت‌کنندگان باید مراقب باشند که به عمد یا غیرعمد این حس را القا نکنند که از این هدف فاصله گرفته‌اند یا می‌خواهند چیزی به توافق اضافه کنند.»

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

نظر شما