شناسهٔ خبر: 4859478 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ۵۹۸ | لینک خبر

استقلال‌خوزستان 1 ـ سپاهان 3؛ هت تریک طلایی پوشان

سپاهان با کسب هر 3 امتیاز مسابقه دشوار خود مقابل استقلال 53 امتیازی شد تا کمترین فاصله را با صدرجدول داشته باشد.

صاحب‌خبر -
به گزارش "ورزش سه" سپاهان موفق شد روند رو به جلوی خود را ادامه داده و با برتری سه بر یک برابر استقلال خوزستان خود را به رده سوم جدول برساند.

هفته بیست و هشتم لیگ برتر، ساعت 18 ورزشگاه غدیر اهواز، تماشاچی: 200 نفر
داور: موعود بنیادی فر
اخطار: دورقی (12)، مجید حیدری (87) از استقلال خوزستان

استقلال خوزستان:
سومایلا دیاکیته ـ محسن بیات، موسی کولی بالی، محمد طیبی، میثم مجیدی ـ مجید حیدری، میثم دورقی، میثم بائو، روح الله سیف الهی(77 یزدان عباسیان)، مهدی مومنی، مهدی سیدصالحی(کاپیتان)
سرمربی: عبدالله ویسی

سپاهان:
 شهاب گردان (46 رحمان احمدی) ـ وریا غفوری، عبدالله کرمی، هادی عقیلی(کاپیتان)، احسان حاج‌صفی ـ فوزیل موسایف، رسول نویدکیا، محرم نویدکیا (58 پاپی)، محمدرضا خلعتبری، لوسیانو پریرا، مهدی شریفی(81 پسوس)
سرمربی: حسین فرکی

شرح گل:
0 ـ 1 (سپاهان): نفوذ وریا غفوری از جناح راست و پاس او داخل محوطه جریمه استقلال‌خوزستان با ضربه هوشمندانه محرم نویدکیا تبدیل به گل اول سپاهان شد.
2 ـ 0 (سپاهان): لوسیانو پریرا در چهارمین بازی متوالی برای سپاهان موفق به گلزنی شد او این بار در دقیقه 63 بازی روی همکاری با حسین پاپی و سانتر او با ضربه سر از فاصله نزدیک گل دوم سپاهان در بازی خارج از خانه را به ثمر رساند.
2 ـ 1 (استقلال‌خوزستان): دقیقه 71 مهدی مومنی توپ را از وسط زمین گرفت و خودش حرکت کرد و از پشت هجده قدم با شوتی محکم توپ را به زیبایی وارد دروازه سپاهان کرد.
1 ـ 3 (سپاهان): لوسیانو پریرا دومین گل خود را هم به ثمر رساند. شروع مجدد رحمان احمدی در دقیقه 90 به خلعتبری رسید و او با یک پاس خوب پریرا را صاحب توپ کرد و بغل پای این بازیکن کار استقلال‌خوزستان را در اهواز تمام کرد.

شرح بازی:
حسین فرکی که تیمش به هر 3 امتیاز این بازی نیاز مبرم دارد تیمش را با ترکیب نسبتاً هجومی وارد زمین کرده است. او به جای علی کریمی محروم از رسول نویدکیا در کنار بردار بزرگترش استفاده کرده است و 3 مهره هجومی یعنی مهدی شریفی، محمدرضا خلعتبری و لوسیانو پریرا نیز در ترکیب زردها حضور دارند تا زهر این تیم در حمله بیش از هر زمان دیگری باشد.
بازی در حالی آغاز شد که این تیم مهمان یعنی سپاهان بود که کار را در دست گرفت و توپ و زمین را تسخیر کرد. در همان ابتدا بعد از چند حمله زهردار این محرم نویدکیا بود که با پاس زیبای شریفی اولین گل فصل خود را به ثمر رساند. سپاهان تا حدود 10 دقیقه بعد از گل هم بر بازی سوار بود اما رفته رفته بازی متعادل شد تا جایی که تیم میزبان نیز در چند صحنه روی دروازه سپاهان خطرناک ظاهر شد اما در حالی که 15 دقیقه پایانی بازی در نیمه نخست دست خوزستانی ها بود سپاهان از گل زده دفاع کرد تا نیمه نخست با پیروزی زردپوشان به پایان برسد.
همانند 15 دقیقه پایانی نیمه نخست، بازی در نیمه دوم با برتری استقلال خوزستان آغاز شد. سپاهانی ها که در گرفتن توپ از حریف و اداره بازی ناکام بودند در آغاز نیمه دوم یک تعویض اجباری هم داشتند که آن به زمین آمدن رحمان احمدی به جای شهاب گردان بود.
اما در حالی که استقلال خوزستان برای به ثمر رساندن گل تساوی بازی را در دست گرفته بود این سپاهان بود که بر خلاف جریان بازی روی سانتر زیبای پاپی و ضربه سر لوسیانو پریرا گل دوم را هم به ثمر رساند. این گل اما تا دقیقه 71 بیشتر پایدار نبود و مهدی مومنی با یک شوت از راه دور دوباره اختلاف را به حداقل رساند.
دقایق پرالتهاب بازی اما با بازی هجومی استقلال خوزستان هر لحظه ممکن بود به تساوی بیانجامد اما روی یک ضد حمله و هنرنمایی خلعتبری در کنار خط باز هم این لوسیانو پریرا بود که برتری سپاهان را به دو گل رساند و تیر خلاص را زد.

دقایق حساس:
دقیقه 16: مهدی مومنی که از سمت راست حرکت کرده بود، توانست بعد از یک دریبل عبدالله کرمی را با یک حرکت زیبا پشت سر بگذارد اما ضربه او به توپ را گردان به کرنر فرستاد.
دقیقه 17: کرنر روح الله سیف‌اللهی روی سر میثم مجیدی نشست اما این مدافع نتوانست از فرصتی که نصیبش شد، به خوبی استفاده کند.
دقیقه 18: حرکت دوباره سپاهانی ها از سمت راست و پاس وریا غفوری به شریفی رسید اما ضربه مهاجم سپاهان با اختلاف کمی از بالای دروازه به بیرون رفت.
دقیقه 56: شوت از راه دور مجید حیدری با اختلاف از کنار دروازه به بیرون رفت.
دقیقه 79: حرکت زیبای عباسیان از سمت راست و پاس او در محوطه جریمه درحالی که تنها به یک ضربه نیاز داشت از کنار سیدصالحی و بائو گذشت.
دقیقه 83: شوت موسی کولیبالی با اختلاف کمی از بالای دروازه بیرون رفت.

اتفاق ویژه:
گلزنی کاپیتان سپاهان در این بازی اتفاق ویژه این دیدار بود. محرم نویدکیا مثل شماره پیراهنش در دقیقه 4 گلزنی کرد.

بهترین بازیکن:
لوسیانو پریرای فرصت طلب با گل کردن دو موقعیت نقش اصلی را در پیروزی تیمش ایفا کرد. او حالا با 11 گل سومین گلزن لیگ برتر است.

حواشی:
* در حالی که استقلال‌خوزستان به امتیازات این بازی برای بقا در لیگ نیاز دارد، تنها 100 هوادار اهوازی به ورزشگاه آمده اند. جالب اینکه تعداد هواداران این تیم با تعداد طرفداران سپاهان برابری می‌ کند که طرفداران اصفهانی با هفت دستگاه اتوبوس راهی اهواز شدند.
* سپاهان پس از کسب 3 پیروزی متوالی با ترکیبی تهاجمی برای کسب هر سه امتیاز به میدان آمده است.
* سپاهان برای اولین بار از حضور برادران نویدکیا (محرم و رسول) توامان بهره می‌ برد.
* سیدمهدی سیدصالحی مهاجم باتجربه استقلال‌خوزستان با بازوبند کاپیتانی مقابل تیم سابقش قرار گرفته است.
* 4 بازیکن خارجی در ترکیب دو تیم حاضرند و دو بازیکن مالیایی اکثریت خارجی‌های زمین را تشکیل می‌‌دهند.
*به دلیل مصدومیت شهاب گردان دروازه بان سپاهان در نیمه اول فرکی مجبور شد یک تعویض اجباری انجام دهد و در نیمه دوم از رحمان احمدی درون دروازه استفاده کرد.
*سپاهانی ها در نیمه دوم با سه، چهار دقیقه تعویض وارد زمین شدند.
* شهاب گردان که پس از اتمام نیمه اول تعویض شد و روی نیمکت نشسته است، در دقیقه 73 از داور بازی کارت زرد دریافت کرد.
* برخورد سیف‌اللهی و هادی عقیلی منجر به درگیری بین این دو بازیکن شد که دخالت هم تیمی ها غائله را خاتمه داد.

نظر شما