شناسهٔ خبر: 48592211 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیرعامل مجتمع ایزوایکو:

تعمیر شناور آرک۳ در مجتمع ایزوایکو با موفقیت انجام شد

بندرعباس- ایرنا- مدیرعامل مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو) گفت: عملیات تعمیر شناور آرک ۳ با موفقیت در این مجتمع انجام شد.

صاحب‌خبر -

اسماعیل صادقی روز جمعه به رسانه ها اعلام کرد:  (آرک۳) با ابعادی به طول ۲۴۸متر ، عرض ۴۳متر ، ارتفاع ۱۹ متر و با وزن ۵۶ هزار تن یکی شناور از نوع نفتکش متعلق به شرکت ملی نفتکش جمهوری اسلامی ایران است که پس از پایان عملیات تعمیرات اساسی امروز جهت از سرگیری ماموریت های دریایی خود از مجموعه ایزوایکو خارج شد.

وی بیان داشت: تعمیرات دوره ای این شناور برای دومین بار است که در مجموعه ایزوایکو انجام می‌شود.
مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو) یک منطقه صنعتی اقتصادی معتبر و شناخته شده با وسعت ۱۱۰۰ هکتار در ۳۷کیلومتری غرب بندرعباس است  که مجموعه های صنعتی و مدرن به ویژه مرتبط با کشتی سازی و صنایع وابسته به آن را در خود جای داده است. 

مجتمع کشتی سازی ایزوایکو که از حدود نیم قرن پیش (از سال ۱۳۵۲ تاکنون) فعالیت خود را در ۳۷ کیلومتری غرب بندرعباس آغاز کرده است، تا قبل از سال ۹۰ بدبینی و نبود حمایت داخلی به این مجموعه در خصوص مدت زمان تحویل دهی پروژه‌ها وجودداشت اما اکنون با تلاش‌هایی که نیروهای توانمند و متخصص ایرانی در یک دهه اخیر از خود نشان داده‌اند؛ موفق شده‌اند این وضع را بهبود ببخشند و مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران را به صنعتی فعال و بین المللی تبدیل کنند.

از سال ۱۳۹۶ به عینه با راه‌اندازی حوض‌های خشک (درای داک)، ایزوایکو به بالاترین ظرفیت ساخت و تعمیرات شناورها دست ‌یافت و در این سال‌ها با طراحی و ساخت سکوهای نفتی و گازی نقش استراتژیک خود را در کشور به اثبات رسانیده است؛ تا جایی که امروز با زیربنایی افزون ‌بر هزار و ۱۰۰ هکتار و با بهره‌جویی از امکانات منحصربه‌فرد و کارکنانی متخصص به‌عنوان بزرگ‌ترین زیرساخت صنایع دریایی در کشور شناخته می‌شود.

ایزوایکو تلاش می کند در افق ۱۴۰۴، مجتمعی سرآمد و الگو در صنایع کشتی سازی، سکوسازی، ترمینال های نفتی و معدنی در منطقه خلیج فارس باشد.

نظر شما