شناسهٔ خبر: 4855443 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

پوروشنکو: جنگ در اوکراین تا بازپس گرفتن کریمه ادامه دارد

مسکو - ایرنا - 'پترو پوروشنکو' رییس جمهوری اوکراین اعلام کرد: جنگ در اوکراین تا کنترل کامل بر منطقه دونباس و بازپس گرفتن منطقه کریمه ادامه خواهد داشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز جمعه خبرگزاری 'اوکراینفورم' اوکراین، پوروشنکو در مصاحبه تلویزیونی خاطرنشان کرد: جنگ زمانی در اوکراین تمام خواهد شد که منطقه دونباس و کریمه را بازپس بگیریم.

وی در پاسخ به این سوال که چه مدتی برای پایان جنگ نیاز است، گفت: تا هر زمانی که لازم باشد جنگ ادامه خواهد یافت.

رییس جمهوری اوکراین از کره جنوبی به عنوان نمونه ای از کشورهایی که به مدت طولانی در حالت جنگی قرار دارد، نام برد که برای دفاع از تمامیت ارضی خود با کره شمالی در وضعیت مناقشه دائمی قرار دارد.

وی همچنین در این رابطه به رژیم صهیونیستی نیز اشاره کرد و مدعی شد: اسراییل بیش از 40 سال است که برای اعاده مالکیت بر سرزمین های خود در وضعیت جنگی قرار دارد.

پوروشنکو در مورد وضعیت جنگ در اوکراین گفت: نمی دانم چقدر زمان و تلاش برای حل این مساله وجود دارد اما سناریوی مناسب بازپس گرفتن مسالمت آمیز سرزمین های ما است اما در این مساله تن به سازش نخواهیم داد.

وی در ادامه سخنان خود بطور متناقض با اظهارات خود گفت که مسایل اوکراین را نمی توان از راه نظامی حل کرد، زیرا جنگ باعث عکس العمل و اقدام متقابل می شود به ویژه این که روسیه در جنگ با اوکراین شرکت دارد.

رییس جمهوری اوکراین در مورد تظاهرات اخیر افراط گرایان این کشور از جنبش جناح راست در کی یف که تهدید کردند دفتر ریاست جمهوری اوکراین را به آتش خواهند کشید، گفت: اوکراین به منظور تامین فرماندهی واحد در جبهه های نبرد، تمام گردان های داوطلب را در زیر مجموعه نیروهای مسلح و گارد ملی قرار داد. تمام این گردان ها بطور مناسب فعالیت می کنند و فقط گردان وابسته به جنبش 'جناح راست' از برنامه های نیروهای مسلح پیروی نمی کند.

وی تهدید این جنبش علیه خود را تلاش برخی سیاستمداران سودجو برای متشنج کردن اوضاع سیاسی اوکراین توصیف کرد.

اوکراین از یک سال پیش برای کنترل بر بخش هایی از استان های لوهانسک و دونتسک با شبه نظامیان روس تبار این مناطق در حال جنگ است و از روز 12 فوریه گذشته مطابق با توافقنامه مینسک میان دو طرف اتش بس برقرار شده است که هر از چندگاهی دو طرف یکدیگر را به نقض آتش بس متهم می کنند.

شبه جزیره کریمه در ماه مارس سال گذشته به دنبال همه پرسی و موافقت مردم این منطقه، ضمیمه روسیه شد.

اروپام**391 **1561**1577

نظر شما