شناسهٔ خبر: 48554268 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

گزارش مشرق؛

ردپای چند کشور غربی در توزیع اسلحه در مناطق مرزی / پشت پرده اعتراضات خوزستان و آذربایجان چه می‌گذرد؟ + فیلم

پس از فروکش کردن اعتراضات در خوزستان، دشمن فاز دوم عملیات روانی را کلید زد. اعتراض ها به ناگهان به تبریز کشیده شده و تعدادی از پان ترکیست های شناخته‌شده به بهانه مسئله آب علم جدایی‌طلبی را بلند کردند.

صاحب‌خبر -

سرویس سیاست مشرق- هم‌زمان با بحران تنش آبی در برخی از شهرهای استان خوزستان، گروهک‌های تجزیه‌طلب در همکاری رسانه‌های ضد ایرانی با پخش پوستر، شب‌نامه و نیز استفاده از ظرفیت‌های فضای مجازی به صحنه آمدند. تجزیه‌طلبان با ورود مسلحانه به چند تجمع سعی کردند که با خون‌ریزی و وحشت آفرینی مردم را نسبت به نیروی انتظامی بدبین کنند.

پروژه کشته سازی و انتشار آمارهای دروغین؛ آتش زدن اموال مردم و نیز سوءاستفاده از هیجانات برخی از جوانان دستورالعمل این گروه‌های نفوذی به‌منظور ایجاد تشنج در چند شهر خوزستان بود. البته در همان روزهای اول واقعه خانواده برخی از آسیب دیدگان با شناخت از ماهیت اغتشاش گران در گفتگو با رسانه‌ها پرده از خوی وحشی تروریست ها و هدف دشمن برداشته و از نهادهای امنیتی و انتظامی درخواست کردند که خون‌خواه فرزندان آن‌ها باشد.

در چند روز اخیر استان خوزستان با درایت و ابتکار عمل نهادهای نظارتی بالادستی، ازجمله حضور میدانی فرمانده کل سپاه و اقدامات جهادی در آب‌رسانی به نقاط محروم و آسیب‌دیده و نیز دستورات دستگاه قضایی در آزادی افراد فریب‌خورده؛ خوزستان رنگ آرامش به خود گرفت.

اما پس از فروکش کردن اعتراضات در خوزستان، دشمن فاز دوم عملیات روانی را کلید زد. اعتراض ها به ناگهان به تبریز کشیده شده و تعدادی از پان ترکیست های شناخته‌شده به بهانه مسئله آب علم جدایی‌طلبی را بلند کردند، این افراد گروهکی تلاش کردند از احساسات مردم تبریز سوءاستفاده کرده و ماجراهای دردناک خوزستان را به سود خود مصادره کنند.

این جماعت با سردادن شعارهایی موهوم چون «خلیج عربی» و «الاحواز» به حمایت از یک گروه تروریستی مسلح پرداختند. در یکی دیگر از فیلم های منتشر شده برخی از تجزیه طلبان علاوه بر سر دادن شعارهایی علیه تمامیت ارضی کشورمان با  با حرمت شکنی به ساحت مقدس اباعبدالله الحسین(ع) خاطره تلخ اهانت به عاشورای حسینی در سال ۸۸ توسط فتنه گران را تداعی کردند.

هرچند که این معدود افراد حاضر با هوشیاری مردم نتوانستند نیت شوم خود را اجرا کنند؛ اما هم‌دستی تجزیه‌طلبان گروهک شرورو بدنام احوازیه با دسته‌ای از ماجرا جوی قومی نشان از عمق فتنه دشمن برای ایجاد ناامنی در برخی شهرهای کشورمان را می‌دهد. گروهک‌های تجزیه‌طلب در شمال غرب کشور در حالی اشک تمساح برای مردم خوزستان ریختند که هیچ‌گاه اعتراضی به پروژه‌های سدسازی بروی دجله و فرات توسط ترکیه نداشته‌اند.

تیراندازی تروریست ها در محله شلنگ آباد

توهین تجزیه طلبان به ساحت مقدس ابا عبدالله الحسین(ع)

زنجیره‌ اغتشاش‌های هدفمند قومی اخیر نشان داد که برنامه  دشمن آن است که با سرپل کردن تروریست‌ها؛ حلقه اعتراضات را از حاشیه به مرکز کشانده و با سازمان‌دهی سرویس‌های خارجی و نیروهای میدانی نزدیک به گروهک نفاق تجربه‌ای شبیه به دی‌ماه ۹۶ یا آبان ۹۸ را در آستانه تغییر و تحولات سیاسی در دولت به نظام تحمیل کند.

در این برنامه گروه‌هایی چون احوازیه؛ گامو؛ جاماح (جنبش آزادی‌بخش آذربایجان جنوبی)؛ پژاک و نیز اشرار مسلح جیش العدل به‌منظور فتنه‌آفرینی و خرابکاری هماهنگ شده و امکانات موردنظر در اختیارشان قرار گرفته است. البته تحرکات تروریست‌ها زیر رصد نهادهای امنیتی و نظارتی قرار دارد، بازداشت حبیب کعبی معروف به حبیب اسیود سرکرده گروهک تروریستی حرکت الانفصال (جدایی‌طلبان اهواز) در ماه‌های اخیر نشان داد چتر برخورد با تروریست‌ها گسترده بود و تحرکات آن تحت نظر است. همچنین ضربه محکم سپاه پاسداران به مواضع حزب تروریستی دموکرات کردستان و موشک‌باران این گروهک در کوی‌سنجق کردستان عراق و دستگیری سرکرده جند الله نشان داد؛ هرگاه جمهوری اسلامی ایران اراده کند؛ می‌تواند طراحی دشمن را بهم بزند.

نکته قابل‌تأمل آن‌که استراتژی دشمن در ماه‌های اخیر به‌ویژه پس از ناکامی آمریکایی‌ها در تحمیل مذاکرات وین به ایران و نیز شکست‌های سریالی در عراق و افغانستان تغییر کرده است؛ اگر تا چند ماه قبل هدف آن بود که از بیرون به تهران فشار وارد شود؛ حالا منافذ حداقلی داخلی نیز موردتوجه غربی‌ها قرارگرفته است.

اخیراً یکی از فعالان اپوزیسیون در مصاحبه‌ای از پشت‌صحنه ناامن کردن ایران پرده برداشته و گفته است که غربی‌ها با همکاری سرویس‌های جاسوسی خود به گروه‌های معاند اسلحه رسانده‌اند و این حجم از مسلح شدن در سال‌های اخیر بی‌سابقه است. جستجویی در اخبار منتشرشده از کشف ضبط سلاح توسط نیروهای انتظامی و امنیتی خود گواهی بر همین ادعاست.

پیش‌ازاین الهه شریف پور (هیکس) پژوهشگر امور ایران  نیز از نقش رژیم صهیونیستی و منافقین در اعتراضات خوزستان پرده برداشته و گفته بود: متأسفانه بسیاری از اعضای مسلح سازمان مجاهدین خلق (گروهک نفاق) در میان تظاهرکنندگان در خوزستان هستند. این گروه توسط اسرائیل پشتیبانی شده، حمایت مالی و آموزش داده می‌شود.

 ردپای چند کشور غربی در توزیع اسلحه در مناطق مرزی / پشت پرده اعتراضات خوزستان و آذربایجان چه می‌گذرد؟ + فیلم

 ردپای چند کشور غربی در توزیع اسلحه در مناطق مرزی / پشت پرده اعتراضات خوزستان و آذربایجان چه می‌گذرد؟ + فیلم

شواهد موجود از چند روز اغتشاش سازی توسط عوامل گروهکی نشان می‌دهد که:

۱- هرقدر که دولت‌های متخاصم غربی از پروژه نرمال‌سازی ایران و خط تضعیف مقاومت مردمی منطقه ناامید شوند؛ فشار خارجی را به داخل سرشکن کرده و با استفاده از دلارهای برخی کشورهای متحجر و عقب‌افتاده منطقه برای ضربه به ثبات جمهوری اسلامی استفاده می‌کنند.

۲- مسلح ساختن گروه‌های مزدور در اطراف مرزهای ایران نشان می‌دهد، رشد و پرورش گروه‌های تروریستی در دستور سرویس‌های امنیتی دشمن قرار داشته و آن‌ها همچنان به «داعش سازی» علاقه دارند.

۳- کشورهای اروپایی که در چند ماه اخیر با ادعای حقوق بشری چند تحریم جدید علیه تهران را اجرایی کردند؛ در تناقضی آشکار به پایگاه‌های امن برای گروه‌های تروریستی خطرناکی چون شبکه نفاق؛ احوازیه و پژاک تبدیل‌شده و به آن‌ها خدمات ویژه می‌دهند، گروه های تجزیه طلب در شهرهای وین و پاریس زیر سایه حمایت پلیس اروپایی  میتینگ برگزار کرده و افرادی چون شیرین عبادی به نیابت از آن ها در پارلمان اروپا سخنرانی می کنند. این دولت‌ها به‌اندازه سرویس‌دهی به تروریسم منطقه‌ای باید هزینه آن را هم پرداخت کند.

 ردپای چند کشور غربی در توزیع اسلحه در مناطق مرزی / پشت پرده اعتراضات خوزستان و آذربایجان چه می‌گذرد؟ + فیلم

نشست تجزیه طلبان با شرکت شیرین عبادی در پارلمان سوئیس

۴- اخیراً سعودی با شکست‌ها مفتضحانه در یمن چند کشور را واسطه ارتباط با ایران کرده است؛ این دولت خبیث اگرچه در ظاهر اعلام کرده است که خود را اصلاح نموده؛ اما رد پایی در اغتشاش آفرینی داشته و یک تلویزیون ۲۴ ساعته را به تریبون گروه‌های معاند و ضد ایرانی تبدیل کرده است.

از چند ماه قبل از انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم، برخی از سفارتخانه‌های غربی-عربی در تهران به نیابت از آمریکا و اسرائیل، بی‌ثبات سازی ایرانِ پسا انتخابات را تدارک دیده بودند. آنان با ۲۰۰ شبکه رسانه‌ای و همسو کردن برخی جریان‌های روسیاه داخلی و ضدانقلاب خارجه نشین، کاهش مشارکت مردم در انتخابات را با خط روانی تحریم، هدف گذاری کرده بودند تا از رهاورد کاهش مشارکت، اعتراض، اغتشاش و آشوب در ایران را اجرایی سازند. ایران ضعیف، غایت طرح سفارتخانه‌های غربی-عربی برای تحمیل خواسته‌هایشان به جمهوری اسلامی بود.

۵- علاوه بر دخالت بیگانگان در ناامن سازی؛ برخی جناح‌های سیاسی داخلی نیز سعی کردند از آب گل‌آلود اعتراض بر حق شهروندان خوزستانی سوءاستفاده کرده و با دادن بیانیه و حضور میدانی انتقال قدرت در دولت را سخت‌تر کنند. یکی از اعضای افراطی این جریان سیاسی پیش از این تهدید کرده بود که اگر در انتخابات پیروز نشوند؛ مرز نشین ها مسلح خواهند شد!

 ردپای چند کشور غربی در توزیع اسلحه در مناطق مرزی / پشت پرده اعتراضات خوزستان و آذربایجان چه می‌گذرد؟ + فیلم

 ردپای چند کشور غربی در توزیع اسلحه در مناطق مرزی / پشت پرده اعتراضات خوزستان و آذربایجان چه می‌گذرد؟ + فیلم

پس از وقوع اعتراضات خوزستان رهبر معظم انقلاب اسلامی در سخنانی؛ لزوم رسیدگی فوری به وضعیت مردم این استان را مطالبه فرمودند، این اقدام شایسته نشان داد وکیل مدافع اول مردم رنج‌دیده؛ نظام جمهوری اسلامی ایران است؛ رهبر انقلاب همواره رسیدگی به استان‌های محروم را به دولت‌های مختلف گوشزد کرده و حتی در سال ۹۸ با درخواست دولت برای برداشت ۴ هزار میلیارد تومان از منابع صندوق توسعه ملی برای حل مشکل فاضلاب اهواز و حومه موافقت کرده بودند.

رسیدگی به مسئله استان‌های محروم مرزنشین نیازمند اقدامات جدی وفوری‌تر است؛ تشکیل قرارگاه سازندگی در خوزستان؛ سیستان بلوچستان و سایر مناطق محروم و بازگرداندن کرامت انسانی پس از هشت سال ویرانی دولت مستقر حداقل اقدامی است که مردم از دولت انقلابی در کوتاه‌ترین زمان انتظار خواهند داشت.

نظر شما