شناسهٔ خبر: 4855408 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

به همت بانک تجارت محقق شد؛

رونمايي از اولين کتاب مطالبات معوق بانکي

موج - کتاب مطالبات معوق بانکي «چالش ها و راهکارها» به قلم اصغر پورمتين و سعيد جمشيدي رونمايي شد.

صاحب‌خبر - به گزارش خبرگزاري موج، در اين آيين رونمايي که با حضور گروهي از اساتيد دانشگاه، مديران بانک ها و اصحاب رسانه در «سراي قلم» برگزارشد، حجت الاسلام سيد عباس موسويان مشاور فقهي بانک مرکزي با اشاره به وضعيت حساس مطالبات معوق شبکه بانکي در شرايط کنوني گردآوري و انتشار اين کتاب را اقدامي ارزشمند توصيف کرد و خواستار به کارگيري روش هاي نظام مند علمي و تبادل تجربيات بين بانک ها براي رفع اين معضل شد.
در ادامه، اصغر پورمتين يکي از مولفين اين کتاب هدف از تهيه کتاب «مطالبات معوق بانکي» را پاسخگويي به نياز امروز سيستم مالي و بانکي کشور دانست و گفت: در امر نگارش اين کتاب ضمن سودبردن از نقطه نظرات اساتيد اهل فن درحوزه اقتصادي و بانکي، از نتايج بررسي پرونده هاي مختلف مطالبات معوق در جلسات مختلف کميته بانکداري اسلامي بانک تجارت نيز استفاده شده است.
پورمتين افزود: در اين کتاب کوشيده ايم راهکارهاي جلوگيري از معوق شدن تسهيلات را به شکل کاربردي براي علاقه مندان گردآوري و تشريح کنيم.
پس از رونمايي رسمي اين کتاب، شايگان رئيس دانشگاه جامع علمي-کاربردي بانک تجارت و زنگباري از اساتيد دانشگاه هرکدام به تفصيل درخصوص اين کتاب نقطه نظرات خود را اعلام داشتند و اظهار اميدواري کردند با لحاظ نمودن ديدگاه هاي کارشناسان، در چاپ بعدي، کتاب مطالبات معوق بانکي با کيفيت بالاتري در دسترس علاقه مندان قرار گيرد.
گفتني است؛ علي اصغر پورمتين و سعيد جمشيدي اعضاي کميته عالي اعتباري بانک تجارت هستند.

نظر شما