شناسهٔ خبر: 48550296 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

گزارش جی پلاس

ایران - آمریکا در توکیو؛ آسمان خراش‌های آسیا مقابل غول 303 میلیون دلاری!

تیم های ملی بسکتبال ایران و آمریکا در دومین دیدار خود در المپیک صبح فردا به مصاف هم می روند.

صاحب‌خبر -

گروه ورزشی جی پلاس؛ در ادامه مسابقات بسکتبال بازی های المپیک، تیم ملی ایران در دومین دیدار خود در این بازی ها به مصاف آمریکا می رود. این دیدار فردا ساعت 9:10 صبح به وقت تهران برگزار می شود و آسمان خراش های ایران مقابل پرافتخارترین تیم دنیا و المپیک قرار می گیرند.

تیم ملی ایران

شاگردان شاهین طبع در شرایطی پای به زمین مسابقه می گذارند که در نخستین بازی خود در این رقابت ها با اختلاف 6 امتیاز مقابل جمهوری چک شکست خوردند و عملکرد قابل قبولی را به نمایش گذاشتند و اگر در نیمه اول تمرکز و دقت بیشتری داشتند، مطمئنا پیروز این مسابقه می شدند.

المپیک 2020| بسکتبال ایران - جمهوری چک

بسکتبالیست های ایران مقابل چک با 21 امتیاز عقب افتادند اما با نمایش کم نقص خود در کوارتر چهارم، اختلاف امتیاز به 4 امتیاز هم کاهش یافت. با این حال زمان برای بازگشت کامل شاگردان مهران شاهین طبع کافی نبود.

بعد از این شکست، حالا تیم ملی دو دیدار سخت را پیش روی خود خواهد داشت که طبیعتا کمتر کسی انتظار پیروزی در این مسابقه دارد؛ به خصوص که آمریکایی هم هیچ فرصتی برای اشتباه ندارند و باید برای جبران اشتباه خود در بازی نخست مقابل فرانسه، از سد ایران و جمهوری چک عبور کنند.

تیم ملی آمریکا

برخلاف انتظارات، این دیدار مصاف دو تیم بازنده گروه در دور نخست است. آمریکایی ها در اولین دیدارشان در این مسابقاات مقابل ستاره های فرانسه زانو زدند و بعد از 17 سال و 25 پیروزی متوالی، طعم شکست را چشیدند.

یانکی ها در این دوره هم با وجود غیبت برخی از بسکتبالیست های بزرگ دنیا مانند لبران جیمز، استفن کری، جیمز هاردن و ... همچنان تیم پرستاره ای را با حضور کوین دورنت، دیمین لیلارد، کریس میدلتون، دوین بوکر، جرو هالیدی و ... در اختیار دارند.

تیم ملی بسکتبال آمریکا و فرانسه

یک نشریه آمریکا درباره تیم ملی آمریکا نوشت: «آن ها 303 میلیون دلیل دارند که از بازی با ایران به پیروز برسند و انتقام شکست در بازی نخست برابر فرانسه را بگیرند. دستمزد بازیکنان تیم ملی آمریکا در این مسابقات در طول فصل آینده NBA 303 میلیون دلار است و 10 بازیکن این تیم بیشترین دستمزد را در بین 12 بازیکن گران قیمت مسابقات دریافت می کنند.»

شاگردان پاپوویچ که در سه دوره اخیر المپیک مقام قهرمانی را به دست آورده اند، امیدوارند در این دوره از مسابقات برای شانزدهمین بار قهرمانی المپیک شوند. البته آن ها بعد از دو شکست در بازی های تدارکاتی مقابل نیجریه و استرالیا و شکست مقابل فرانسه، موج منفی را در میان علاقه مندان به خود ایجاد کرده اند.

امیدواری ها به موفقیت ایران

اگر چه آمریکا بزرگترین تیم دنیا محسوب می شود و اختلاف بین این تیم با ایران بسیار زیاد است اما تجربه ثابت کرده که آسمان خراش های ایران مقابل تیم های قدرتمند نمایش بهتری دارند..

آخرین و تنها تقابل ایران و آمریکا به جام جهانی 2010 ترکیه در استانبول باز می گردد که تیم ملی ایران با با نتیجه 81-55 از رقیب قدرتمند خود شکست خورد که با توجه به اختلاف دو تیم چندان بد نیست.

از آن دیدار تاریخی دو تیم در سال 2010 فقط سه بازیکن همچنان در ترکیب دو تیم بازی می کنند. کوین دورنت، کاپیتان آمریکا و گران قیمت ترین بازیکن حال حاضر مسابقات و به اعتقاد برخی از کارشناسان بهترین بازیکن هجومی جهان همچنان در ترکیب یانکی ها به میدان می رود. او در دیدار دو تیم در سال 2010 بهترین بازیکن زمین شد و در نهایت با قهرمانی آمریکا جایزه ارزشمندترین بازیکن مسابقات را هم به دست آورد.

حامد حدادی و صمد نیکخواه بهرامی هم دو بسکتبالیست تیم ملی هستند که از سال 2010 در ترکیب تیم ملی به میدان می روند و در آخرین سال های دوران بازیگری خود قرار دارند.

نظر شما