شناسهٔ خبر: 48549670 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

تأکید جلالی بر نهایی شدن اقدامات اجرایی عضویت کامل ایران در اتحادیه اقتصادی اوراسیا

سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسکو در دیدار با وزیر امور همگرایی و اقتصاد کلان کمیسیون اقتصادی اوراسیا ابراز امیدواری کرد که اقدامات اجرایی عضویت کامل ایران در این اتحادیه هر چه سریع‌تر نهایی شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، «کاظم جلالی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسکو امروز (سه‌شنبه) پنجم مرداد ماه با «سرگئی گلازیف» وزیر امور همگرایی و اقتصاد کلان کمیسیون اقتصادی اوراسیا دیدار و گفت‌وگو کرد.

جلالی در این دیدار با اشاره به عزم جدی مقامات ایرانی برای توسعه همکاری‌ها با اتحادیه اقتصادی اوراسیا، ابراز امیدواری کرد که اقدامات اجرایی عضویت کامل ایران در این اتحادیه هر چه سریع‌تر نهایی شود. 

وزیر امور همگرایی و اقتصاد کلان کمیسیون اقتصادی اوراسیا نیز در این دیدار با اشاره به مراحل عضویت ناظر کشورها در اتحادیه اقتصادی اوراسیا از عضویت جمهوری اسلامی ایران استقبال و آمادگی کشورش را برای هرگونه همکاری اعلام کرد.

گلازیف با اشاره به راهبرد دولت روسیه برای عدم استفاده از دلار در تعاملات تجاری با سایر کشورها تأکید کرد که با همکاری جمعی به استفاده از سایر ارزهای ملی روی آوریم. 

در این ملاقات برگزاری مراسم تحلیف رئیس جمهور منتخب جمهوری اسلامی ایران مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش فارس، سفیر ایران در مسکو اخیرا در گفت‌وگویی با بیان این‌که در آبان ۱۳۹۸ موافقتنامه تعرفه ترجیحی با اوراسیا اجرایی شد، افزود: الان داریم به سمت موافقتنامه تجارت آزاد پیش می‌رویم و مذاکرات در حال انجام است و دولت جدید (دولت سیزدهم) هم باید هوشمندانه عمل کند چون فرصت زیادی در پیش نداریم و باید تا اسفند ماه تمام تشریفات را انجام دهیم که سر سه سال به موافقتنامه تجارت آزاد بپیوندیم.

وی گفت: خیلی‌ها عقیده داشتند اگر به سمت اوراسیا برویم، کشور وارداتی می‌شود. این در حالی است که آنها نقد می‌کنند که ایران بیشترین صادرات را داشته است. در ظرفیت یک سال و نیم خود در موافقتنامه تعرفه ترجیحی با اوراسیا خوب عمل کردیم، ولی ظرفیت‌های بالایی وجود دارد که باید استفاده کنیم. (اینجا بخوانید)

انتهای پیام/

نظر شما