شناسهٔ خبر: 48547719 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

قیمت نفت به ثبات رسید / محدودیت عرضه و افزایش نرخ واکسیناسیون عامل امیدواری بازار

به دنبال امیدواری به کسری موجودی نفت خام در سراسر جهان و همچنین گسترش واکسیناسیون، تا حدودی نگرانی از افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا جبران شد و قیمت نفت امروز تقریبا بدون تغییر باقی ماند.

صاحب‌خبر -

اقتصاد آنلاینمهسا نجاتی؛ به گزارش رویترز، از آنجا که سرمایه‌گذاران معتقدند محدودیت عرضه و افزایش نرخ واکسیناسیون به جبران هر گونه تاثیر افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا در سراسر جهان روی تقاضا کمک می‌کند، قیمت نفت روز سه‌شنبه به ثبات رسید.

معاملات آتی نفت خام برنت 1سنت افزایش یافت و به 74دلار و 51سنت در هر بشکه رسید. از طرفی معاملات آتی نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا 8سنت معادل 0.1درصد افت را تجربه کرد و به قیمت 71دلار و 83سنت در هر بشکه مورد معامله قرار گرفت.

هر دو معیار حتی پس از اعلام هشدارهای مسافرتی ایالات متحده به اسپانیا و پرتغال به دلیل افزایش موارد ابتلا به کووید-19، موضع خود را حفظ کردند. یکی از مقامات کاخ سفید اذعان داشت که محدودیت‌های مسافرتی گسترده‌تر به دلیل گونه بسیار عفونی دلتا و افزایش مبتلایان داخلی، برداشته نخواهد شد.

تحلیلگران UBS در یک یادداشت تحقیقاتی اظهار کردند: "با احتمال اینکه رشد تقاضای نفت از رشد عرضه در زودهنگام پیشی بگیرد، ما انتظار کسری نفت را در طول تابستان داریم که احتمالا این موضوع باعث بالا رفتن قیمت‌ها شود."

در یک نشانه امیدوارکننده برای تقاضای سوخت، بریتانیا روز دوشنبه پایین‌ترین آمار روزانه موارد ابتلا به ویروس کرونا را از تاریخ 4جولای گزارش کرد که نشان می‌دهد از اوج افزایش جدید مبتلایان عبور کرده است.

با این وجود، شهر میزبان المپیک، توکیو، حتی در حالی که ورزشکاران در چهارمین روز بازی‌ها به رقابت خود ادامه می‌دهند، در شرف گزارش رکورد مبتلایان کرونا است.

از طرفی، تحلیلگرانی که داده‌های عبور و مرور را ردیابی می‌کنند در خصوص تقاضای سوخت مطمئن هستند و برای جلوگیری از قرنطینه‌های جدید، روی واکسیناسیون حساب می‌کنند.

انتظار می‌رود بازار جهانی نفت با وجود تصمیم سازمان کشورهای صادرکننده نفت و متحدان آن (اوپک پلاس) برای افزایش تولید تا پایان سال جاری، شاهد کسری باشد.

تحلیلگران ANZ اذعان کردند: "داده‌های قوی ترافیک جاده‌ای در اکثر مناطق عمده نشان می‌دهد که در حال حاضر افزایش موارد ابتلا حداقل تاثیر را دارد."

همچنین سرمایه‌گذاران در انتظار اطلاعات موجودی توسط گروه صنعتی موسسه نفت آمریکا در روز سه‌شنبه و اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده در روز چهارشنبه برای شواهد بیشتر استوار بودن تقاضا هستند.

بر اساس نظرسنجی انجام شده توسط رویترز، تحلیلگران تخمین زدند که ذخایر نفت خام ایالات متحده در هفته منتهی به 23جولای حدود 3.4میلیون بشکه و ذخایر بنزین 400هزار بشکه کاهش یافته است.

نظر شما