شناسهٔ خبر: 4853770 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

المنار: احزاب يمني بر لزوم ازسرگيري گفتگوها تأکيد کردند

صاحب‌خبر - تهران / خبرگزاری صدا و سیما / سیاسی 1394/02/11
00:05:42.22
شماری از احزاب یمن با محکوم کردن تجاوز سعودی ها به یمن بر لزوم ازسرگیری گفتگوها بین طرفهای مختلف سیاسی یمنی تأکید کردند.
به گزارش شبکه تلویزیونی المنار ، هاشم شرف الدین خبرنگار المنار در صنعا در گزارشی گفت صدای طرفهای سیاسی در یمن که به علت تجاوز سعودی- آمریکایی به یمن خاموش شده بود دوباره بلند شده است.
یکی از اهداف این تجاوز نیز مانع تراشی در مسیر گفتگو بین گروههای یمنی است که پیش از تجاوز در آستانه دستیابی به توافق سیاسی جامع بودند .
شماری از احزاب یمنی دیروز در کنفرانس خبری این تجاوز را محکوم کردند و علاقه مند بودند به ریاض و به همه کشورهای متجاوز پیام بدهند.
محمد الزبیری دبیر کل حزب بعث سوسیالیست یمن گفت:« تأکید می کنیم آنچه ائتلاف عربستان و هم پیمانانش نامیده می شوند برای یمنی‌ها اهمیتی ندارد و گفتگوهای آنان ارزشی ندارد. امکان ندارد با تکمیل گفتگوها در هر یک از کشورهای شرکت کننده در تجاوز به یمن موافقت کنیم و نمی پذیریم حتی این گفتگوها زیر نظر آنها کامل شود.»
خبرنگار المنار گفت ایمان و باور یمنی ها به گفتگو به عنوان شیوه ای برای حل همه مشکلات داخلی ، انگیزه‌ای بود تا بر لزوم تکمیل گفتگوها از نقطه ای که متوقف شده است تأکید کنند و رهبران این احزاب تصریح کردند خواه تجاوز متوقف شود یا نشود موضوع گفتگوها کاملا مسئله داخلی و برای ساماندهی اوضاع از داخل است.
حمزه الحوثی عضو شورای سیاسی جنبش انصار الله یمن گفت:« ما تأکید می کنیم همه نیروهای سیاسی در یمن در برابر این تجاوز در یک سنگر قرار دارند و با آن مقابله می کنند و ما موضوع تجاوز را به مسائل داخلی یمن ربط نمی دهیم. مسائل داخلی به نیروهای داخلی یمنی مربوط می شود . ما پافشاری می کنیم که همگی بر سر میز مذاکرات بنشینند تا درباره مسائل به توافق برسیم.»
به علت حمایت برخی از احزاب سیاسی از تجاوز آمریکایی -سعودی به یمن این بیم وجود دارد که گفتگوها به دشواری ازسرگرفته شود.
حسن محمد زید دبیرکل حزب حق گفت :« ما از آن دسته از نیروهای سیاسی که از این تجاوز حمایت کرده‌اند می خواهیم در موضع خود تجدید نظر کنند تا بتوانند بر سر میز مذاکرات بنشینند و گفتگوها از جایی که متوقف شده است دوباره آغاز شود.»
خبرنگار گفت این عده از طرفهای سیاسی بار دیگر دستان خود را برای گفتگو آن هم فقط با یمنی ها و با نظارت سازمان ملل متحد و به دور از دیکته های خارجی دراز کرده‌اند و اوضاع پس از تجاوز قطعا دیگر مانند پیش از حمله نخواهد بود.
00:08:04.15

نظر شما