شناسهٔ خبر: 4853057 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

عضو کمیسیون انرژی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

تحقق «اقتصادی مقاومتی» نگاه منصفانه دولت به داخل را می‌طلبد/ تقویت صنعت کشور در گرو اعتمادسازی

عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه باید اعتمادسازی بین مردم برای رشد بدنه صنعت در جامعه تقویت شود، گفت: همه صنعتگران می‌توانند ما را در راستای استقلال اقتصادی که تقویت‌کننده استقلال سیاسی و اجتماعی است، کمک کنند.

صاحب‌خبر -
جمعه کار شود//جلیل جعفری بنه خلخال در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ با اشاره به نامگذاری سال از سوی مقام معظم رهبری به نام سال "دولت و ملت، همدلی و هم‌زبانی" اظهار داشت: دولت باید برای حل مشکلات اقتصادی از ظرفیت مردمی بهره گیرد تا بتواند به اهداف مورد نظر خود دست یابد.

جعفری با اشاره به اینکه «همدلی و هم‌زبانی» با اعتماد متقابل بین دولت و ملت ممکن است، تصریح کرد: تحقق اقتصاد مقاومتی نیز تنها با همدلی و هم‌زبانی دولت و مردم امکانپذیر خواهد بود.»

این نماینده مردم در مجلس نهم افزود: تا زمانی که به توانمندی‌های خود متکی نباشیم استقلال کشور ما آسیب‌پذیر خواهد بود، بنابراین تقویت تولید داخل می‌تواند مشکلات کشور را حل و فصل کند. اگر به این بخش بها دهیم به طور حتم اشتغال بیشتر، کاهش هزینه‌ها و خروج ارز کمتری را شاهد خواهیم بود. 

اعتمادسازی در بدنه صنعت کشور تقویت شود

وی با بیان اینکه باید اعتمادسازی بین مردم برای رشد بدنه صنعت در جامعه تقویت شود، گفت: همه صنعتگران می‌توانند ما را در راستای استقلال اقتصادی که تقویت‌کننده استقلال سیاسی و اجتماعی است، کمک کنند.

جعفری با بیان اینکه سازندگان ایرانی در سال‌های اخیر توانسته‌اند، توان خود را ارتقا داده و تجهیزات زیادی را تولید کنند، گفت: با دریافت گواهینامه‌های معتبر بین‌المللی می‌توان به راحتی در بازارهای بین‌المللی وارد شد.

تولید ملی باید در کشور نهادینه شود

جعفری با بیان اینکه نگاه به تولید ملی باید در تمام سطوح جامعه نهادینه شود، افزود: تقویت تولید داخلی نیاز ما به واردات و سایر کشورها را کاهش می‌دهد و بر استقلال اقتصادی کشور می‌افزاید.

این نماینده مجلس با اشاره به سخنان "زنگنه" در جهت شناسایی "10 قلم کالای اساسی مورد استفاده در صنعت نفت" گفت: وزارت نفت در سال جاری با شناسایی این 10 کالای اساسی تجهیزات مهم نفت از جمله مته‌های حفاری، بنا دارد تولید را به سازندگان داخلی واگذار کند و سازندگان نیز با ساختن تجهیزات و بالا بردن کیفیت به صنعت نفت کمک می‌کنند.

وی تصریح کرد: با برداشتن تحریم، حمایت از سازندگان قوی‌تر می شود به طوری کیفیت ساخت تجهیزات ارتقا می‌یابد. رفع تحریم‌ها به سود سازندگان داخلی بوده و زمینه‌ای را فراهم می‌کند تا شرکت‌های ایرانی در بازارهای جهانی حضور پیدا کنند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با تاکید بر اینکه برای تحقق اقتصاد مقاتومتی باید به تولید داخل توجه کرد، گفت: مجلس در بهره‌گیری حداکثری از توان داخلی برای خنثی‌سازی تحریم‌ها تأکید دارد.

جعفری افزود: وزارت نفت حمایت قاطع از سازندگان تجهیزات داخلی دارد و این سازندگان هستند که با ساخت کالای باکیفیت می‌توانند خود را در عرصه‌های بین‌المللی و در نمایشگاه‌ها نشان و توانمندی‌های خود را در معرض دید شرکت‌های داخلی و خارجی قرار دهند.

وی تاکید کرد: وزارت نفت وندرولیستی از کالاهای اساسی را تهیه کرده که بایستی تامین کنندگان تجهیزات و شرکت‌های سازنده حداقل معیارهای لازم را رعایت کنند. شاید با اجرای این امر مهم محدودیت‌ها برداشته شود و بهتر بتوانند در عرصه‌های داخلی و بین المللی حضور پیدا کنند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس خاطرنشان کرد: با برنامه‌ریزی اصولی و تدوین برنامه‌های جامع در جهت حمایت ساخت داخلی می‌توان به سمت تحقق اقتصاد مقاومتی دست پیدا کرد.

انتهای پیام/

نظر شما