شناسهٔ خبر: 48525977 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

اذعان رئیس اتحادیه سیمان فروشان به صرفه اقتصادی سیمان ۲۲هزار تومانی| قیمت های فعلی کاذب است

نابسامانی کنونی بازار سیمان مربوط به ۱۶ نفر است، این افراد سیمان را به صورت عمده خریداری کرده و آن را انبار می‌کنند و پس از به چالش کشیدن بازار، سیمان دپو شده را می‌فروشند.

صاحب‌خبر -

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، روح الله عباس پور در تشریح نشست امروز (دوشنبه ۴ مرداد ماه) کمیسیون صنایع و معادن مجلس، به حضور وزرای صنعت، معدن و تجارت و نیرو، معاونان آنها و نمایندگان دستگاه‌های ذیربط در این جلسه اشاره کرد.

نماینده مردم بوئین زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دستورکار نشست امروز کمیسیون صنایع و معادن مجلس بررسی دلایل گرانی سیمان و فولاد در بازار بود، افزود: قطعی مکرر برق در سطح کشور تولیدات واحدهای صنعتی به ویژه فولاد و سیمان را با چالش روبه رو کرده است.

رئیس اتحادیه سیمان فروشان: هر پاکت سیمان با قیمت ۲۲ هزار تومان برای تولیدکننده صرفه اقتصادی دارد

وی اضافه کرد: هرچند بخشی از کاهش تولید سیمان و افزایش قیمت این محصول ناشی از قطعی‌های برق بوده اما واقعیت این است که دلیل گرانی سیمان به قطعی برق خلاصه نمی‌شود؛ براساس گفته‌های رئیس اتحادیه سیمان فروشان، کشور هر پاکت سیمان با قیمت ۲۲ هزار تومان برای تولیدکننده صرفه اقتصادی دارد این در حالی است که در بازار شاهد قیمت‌های بالاتر از این عدد هستیم.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه نابسامانی کنونی بازار سیمان مربوط به ۱۶ نفر است، تصریح کرد: این افراد سیمان را به صورت عمده خریداری کرده و آن را انبار می‌کنند و پس از به چالش کشیدن بازار، سیمان دپو شده را می‌فروشند یعنی دلیل اصلی افزایش قیمت را می‌توان مربوط به فعالیت سوداگران دانست.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود: وزیر نیرو وعده داد تا ۴ روز آینده و با گذشتن از پیک گرما، تنش‌ها پشت سر گذاشته شود همچنین به گفته آقای اردکانیان مقرر شده تا برای جبران خسارت‌های وارد شده به واحدهای تولیدی پس از عادی شدن شرایط، برق با تعرفه صفر در اختیار واحدهای تولیدی قرار گیرد تا ضرر و زیان آنها نیز جبران شود.

عدم پرداخت حقوق کارمندان وزارت نیرو در شهرستان‌ها
وی با اشاره به عدم پرداخت حقوق کارمندان وزارت نیرو در شهرستان‌ها، توضیح داد: طی چندین ماه گذشته، کارکنان وزارت نیرو در شهرستان‌ها حقوق دریافت نکردند با حقوق خود را به صورت قطره چکانی دریافت کردند که علت اصلی آن نبود منابع مالی است و باید اقدامات لازم برای تامین بودجه موردنیاز این دستگاه ها انجام شود.

به گفته عباسپور براساس گزارش وزارت صنعت، معدن و تجارت، بخش صنعت طی ماه‌های اخیر حدود ۸ درصد رشد داشته که باید آن را به فال نیک گرفت.

نظر شما