شناسهٔ خبر: 48525629 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه ملایر:

دادستانی ملایر شبهات دخالت در احراز صلاحیت نامزد‌های شورای شهر را برطرف کند

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه ملایر در نامه‌ای از دادستانی این شهرستان خواست تا شبهات ایجاد شده درباره دخالت در احراز صلاحیت نامزد‌های شورای اسلامی شهر ملایر را برطرف کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه ملایر در نامه‌ای به سلگی، دادستان عمومی و انقلاب این شهرستان با اشاره به شائبه‌هایی درباره دخالت دادستانی در احراز صلاحیت برخی نامزد‌های انتخابات شورای اسلامی این شهر که در ابتدا صلاحیتشان رد شده بود، از دادستانی خواستند تا شبهات ایجاد شده در این زمینه را برطرف کند.

در این نامه آمده است:

«نیک می‌دانید شأن دادستانی پاسبانی از رعایت قانون، بیت المال و احیای حقوق عامه مردم است و عملکرد شما به عنوان دادستان باید بگونه‌ای باشد که تماما نشانگر و مؤید قانون‌مداری و صیانت از قانون باشد.

احتمالا مطلع هستید که طی روز‌های اخیر مسائلی در خصوص احراز صلاحیت کاندیدا‌های شورای شهر ملایر رسانه‌ای شده است. موضوعات مطرح شده در خصوص دخالت دادستانی در روند احراز صلاحیت کاندیدا‌های شورای شهر است و ابهامات و شائبه‌های زیادی در اذهان عمومی ایجاد کرده است که از جمله آن می‌توان به این مسئله اشاره کرد که شنیده شده است جناب‌عالی برای تایید شدن صلاحیت چند نفر از کاندیدا‌ها که از اعضای شورای شهر سابق بوده‌اند و اخبار از رد صلاحیت آن‌ها حکایت می‌کرده، به هیئت نظارت شهرستان فشار می‌آورید و تلویحا آن‌ها را تهدید می‌کنید. مورد دیگری که مطرح شده است مسئله اختصاص چند صد میلیون تومان بودجه از طرف شورای شهر سابق به برخی نهاد‌های شهرستان از جمله دادستانی است.

این اخبار از جمله مواردی است که چنانچه در اسرع وقت شفاف سازی نشود باید منتظر خیل عظیمی از شبهات نسبت به نهاد‌های حاکمیتی بود! با توجه به وجود این شائبه‌ها و همچنین وجود سؤالات جدی درباره عملکرد شما در این قضایا از جناب‌عالی دعوت می‌کنیم تا در بازه زمانی پیشنهادی ۹ تا ۱۳ مردادماه در جلسه پرسش و پاسخ دانشجویی به میزبانی جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه ملایر جهت شفاف سازی و پاسخ به سؤالات دانشجویان حضور یابید.

لازم به ذکر است تشکل جامعه اسلامی دانشجویان از شورای شهر سابق نیز برای پاسخ به سؤالات دانشجویان و در راستای شفافیت در جلسه‌ای دیگر دعوت به عمل خواهد آورد.»

نظر شما