شناسهٔ خبر: 48525331 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تزریق ۲۴هزار دُز واکسن کرونا تاکنون در مهاباد

۲۴هزار دُز واکسن کرونا تاکنون در شهرستان مهاباد تزریق شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز مهاباد؛ مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان مهاباد گفت: تا کنون ۲۴هزار نفر از واجدین شرایط دریافت واکسیناسیون در این شهرستان دست کم یک مرحله واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.تزریق ۲۴ هزار دُز واکسن کرونا تاکنون در مهاباد

بهاء الدین حسینی افزود: از این تعداد ۱۷هزار و ۴۹۹نفر از واجدین شرایط دُز اول واکسن کرونا را دریافت کرده و شش هزار و ۵۱۸نفر هم دُز دوم خود را پس از تکمیل فرآیند دُز اول تزریق کردند.

حسینی گفت: واکسیناسیون کرونا در دو پایگاه تجمیعی و دو مرکز خدمات جامع سلامت شهری و همه مراکزخدمات جامع سلامت شهری و روستایی انجام شده و به زودی پایگاه خودرویی واکسیناسیون کووید-۱۹ هم راه اندازی خواهد شد.

وی افزود: افراد بالای ۶۰سال که تاکنون برای دریافت دُز اول واکسن خود مراجعه نکرده اند باید با ثبت نام در سامانه https://vaccine.salamat.gov.ir/login و پس از دریافت پیامک، نسبت به تعیین زمان و مکان تزریق واکسن خود اقدام کنند.

مدیرشبکه بهداشت و درمان شهرستان مهاباد اضافه کرد: شهروندان تا زمان واکسیناسیون جمعی برای حفظ سلامت خود و خانواده باید پروتکل های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی و شستن مرتب دستها با آب و صابون به مدت ۲۰ثانیه را انجام داده و یاری رسان کادر بهداشتی درمانی شهرستان درکنترل بیماری کرونا باشند.

حسینی افزود: واکسن‌ های اختصاص یافته به شهرستان، قبل و پس از عملیات تزریق در سامانه ‌های وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی و با حضور نمایندگان بخشهای نظارتی، بهداشتی و درمانی ثبت شده و همه دریافت‌کنندگان آن قابل رصد و پایش هستند.

نظر شما