شناسهٔ خبر: 48524501 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

گفتگوی شرمن با مقامات چینی درباره همکاری در مسئله ایران و کره شمالی

معاون وزیر خارجه آمریکا در دیدار با وزیر خارجه چین در خصوص مسئله ایران و کره شمالی گفتگو کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای از گفتگوی وندی شرمن، معاون وزیر امور خارجه آمریکا با وانگ یی، وزیر امور خارجه چین خبر داد.

وندی شرمن  در دیدار با وانگ یی بر اهمیت همکاری در طیف وسیعی از موضوعات از جمله همکاری درباره موضوع هسته‌ای ایران و کره شمالی تاکید کردند.

در این بیانیه آمده است که این دو دیپلمات با یکدیگر گفتگو‌های صریح و آشکاری انجام دادند. در این گفتگو وندی شرمن نگرانی‌های مربوط به حقوق بشر و پرونده‌های بازداشت شدگان آمریکایی و کانادایی در چین را مطرح کرد.

 معاون وزیر امور خارجه آمریکا همچنین از عدم تمایل چین برای همکاری با سازمان جهانی بهداشت برای انجام تحقیقات درباره منشا ویروس کرونا ابراز نگرانی کرد.

 وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه خود درباره این دیدار ادعا کرد: «معاون وزیر امور خارجه به طور خصوصی نگرانی‌هایی را مطرح کرد و در مورد طیف وسیعی از اقدامات چین که مغایر ارزش‌ها و منافع ما و متحدان و شرکای ما هستند و نظم مبتنی بر قوانین بین المللی را تضعیف می‌کنند گفتگو کردند.»

در این دیدار همچنین همکاری درباره بحران تغییرات اقلیمی و مبارزه با قاچاق مواد مخدر مورد بحث قرار گرفت.

این اظهارات در حالی بیان می‌شود که شی فنگ، معاون وزارت امور خارجه چین روز گذشته در دیدار با وندی شرمن گفت: «روابط آمریکا و چین به بن‌بست رسیده و با مشکلات جدی روبرو است. آمریکا به دنبال ایجاد دشمن خیالی برای خود است و اینگونه قصد دارد احساسات ملی را هدف قرار دهد و  نگرانی برای امنیت و آینده کشورش را دوباره ایجاد کند.»

انتهای پیام/

نظر شما