شناسهٔ خبر: 48485963 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

المپیک توکیو| چرا نتیجه ملایی در المپیک را باید شاهکار بدانیم؟

نازنین ملایی با نتیجه‌ای که تاکنون در المپیک به دست آورده، در تاریخ قایقرانی بی سابقه بوده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، نازنین ملایی بانوی ملی‌پوش قایقرانی کشورمان امروز در مرحله یک چهارم نهایی بازی‌های المپیک توکیو به آب زد.

ملایی با ثبت زمان ۸:۰۷.۳۲ عنوان سومی را به خود اختصاص داد و راهی مرحله نیمه‌نهایی (A/B) شد تا نتیجه‌ای درخشان در کارنامه قایقرانی ثبت شود.

* چرا عملکرد ملایی شاهکار است؟ 

عملکرد نازنین ملایی از این جهت شاهکار محسوب می‌شود که این نتیجه تاکنون در طول حضور قایقرانی در المپیک اتفاق نیفتاده است. این ملی‌پوش کشورمان در سخت ترین گروه مرحله یک چهارم نهایی با نمایندگان نیوزیلند (نفر دوم قهرمانی جهان)، مکزیک (نفر اول کسب سهیمه قاره آمریکا)، سوئیس (نفر پنجم قهرمانی جهان و نفر سوم اروپا)، چین تایپه و نامبیا (نفر اول کسب سهمیه آفریقا) رقابت کرد.

مسابقات قایقرانی فینال‌های متعددی دارد به این شکل که در هر فینال ۶ قایقران حضور دارند و توزیع مدال فقط در فینال A صورت می‌گیرد. بنابراین ورزشکار حاضر در فینال A عناوین اول تا ششم را کسب می‌کنند، ورزشکاران حاضر در فینال B هفتم تا دوازدهم و ...

* بیست و دومی بهترین نتیجه روئینگ در المپیک

مهسا جاور که روئینگ سوار کشورمان در المپیک ریو بود، راهی مرحله نیمه‌نهایی (E/F) شد و در نهایت در فینال F با عنوان بیست و هشتمی به کار خود پایان داد.

در المپیک ۲۰۱۲ لندن نیز محسن شادی نماینده کشورمان در روئینگ بود که او هم با حضور در فینال D و عنوان بیست و دومی به کار خود پایان داد. سولماز عباسی دیگر ملی‌پوش ایران در این ماده بود که در فینال D عنوان بیست و چهارمی را کسب کرد.

محسن شادی و هما حسینی در المپیک ۲۰۰۸ پکن نیز عناوینی بهتر از بیست و پنجمین و بیست و ششمی کسب نکردند.

* در انتظار بهترین نتیجه روئینگ 

به نظر می‌رسد ملایی در المپیک توکیو هر نتیجه‌ای کسب کند، بهترین رکورد روئینگ در المپیک محسوب می‌شود. وی روز چهارشنبه در نیمه‌نهایی (A/B) به مصاف حریفان خواهد رفت. ملایی در صورتی که بدترین نتیجه را در این بازی‌ها کسب کند، به عنوان دوازدهمی می‌رسد که رکوردی بی سابقه محسوب می‌شود. وی این شانس را دارد که بتواند با قرار گرفتن در فینال A به عنوان یک بانوی تاریخ‌ساز نام خود را ماندگار کند.

انتهای پیام/

نظر شما