شناسهٔ خبر: 48463312 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه فرهیختگان | لینک خبر

المپیک 2020- ملایی تاریخ‌ساز شد، وزیری ضعیف استارت زد

رژه کاروان ایران با ماسک رنگارنگ و لباس جنجالی!

درحالی که پیش از این به خاطر اعتراض‌های گسترده به طرح البسه کاروان اعلام شده بود قرار است ورزشکاران با لباس ورزشی در مراسم رژه حاضر شوند اما درنهایت کاروان ایران با همان لباس‌های جنجالی در رژه شرکت کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش «فرهیختگان»: نازنین ملایی به عنوان نخستین نماینده ایران در بازی‌های المپیک 2020 توکیو از ساعت 5 صبح دیروز (جمعه) در رشته قایقرانی روئینگ با حریفانش رقابت کرد. ملایی که در این مرحله درکنار قایقرانانی از آمریکا، بلاروس، پاراگوئه، سودان و نیجریه در گروه اول قرار داشت، مسافت دو کیلومتری را با زمان 7:59.01 دقیقه طی کرد و پس از نمایندگان آمریکا و بلاروس در رده سوم ایستاد. نفرات اول تا سوم در هر گروه راهی یک‌چهارم نهایی می‌شوند و بقیه به شانس مجدد می‌روند.  بدین‌ترتیب ملایی روز دوشنبه در مرحله یک‌چهارم نهایی با حریفانش رقابت می‌کند. ملایی اولین قایقران ایرانی بود که در المپیک به‌صورت مستقیم به یک‌چهارم صعود کرد.

مسابقات تیراندازی با کمان هم از دیروز آغاز شد و میلاد وزیری تنها نماینده ایران در این بازی‌ها با امتیاز 629 در رده شصت‌وسوم مرحله مقدماتی ایستاد .وزیری پنجم مردادماه در مرحله حذفی به مصاف کمانداری از آمریکا می‌رود. از ساعت 20 به وقت محلی (15:30 به وقت تهران) نیز مراسم افتتاحیه بازی‌های المپیک در ورزشگاه ملی شهر توکیو برگزار شد. کاروان ایران با حضور 24 ورزشکار، مربی و مسئول از مقابل جایگاه رژه رفت. صمد نیکخواه‌بهرامی و هانیه رستمیان پرچمداران کاروان ایران بودند. نکته مهم در کاروان ایران، استفاده اعضای حاضر در رژه از ماسک‌های مختلف و با رنگ‌های گوناگون بود که جالب به نظر نمی‌رسید. از سوی دیگر درحالی که پیش از این به خاطر اعتراض‌های گسترده به طرح البسه کاروان اعلام شده بود قرار است ورزشکاران با لباس ورزشی در مراسم رژه حاضر شوند اما درنهایت کاروان ایران با همان لباس‌های جنجالی در رژه شرکت کرد.

نظر شما