شناسهٔ خبر: 48462956 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: سرپوش | لینک خبر

سایر وسایل نقلیه

هیدروژن سبز برای تامین سوخت هواپیماهای مسافربری مورد استفاده قرار می گیرد

یک شرکت تجاری قصد دارد تا قراردادی را با هواپیمایی های مسافربری در کانادا امضا و سوخت آنها را به هیدروژن سبز تبدیل کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از نیو اطلس، شرکت Universal Hydrogen برای تامین سوخت بیش از ۱۵ هواپیمای مسافربری با هیدروژن سبز، قصد دارد با سه شرکت هواپیمایی در کانادا تفاهم نامه همکاري امضاء کند. این شرکت در حال توسعه کیت های تبدیل است، تا ماژول های هیدروژن قابل تعویض بپذیرند که مانند غلاف های قابل بازیافت قهوه کار می کنند.

استفاده از هیدروژن سبز به جای سوخت معمولی در هواپیماها

کیت های گفته شده به جای مخازن سوخت جت و قسمت هایی از موتور های الکتریکی مگنیکس دو مگاواتی هواپیما ها مورد استفاده قرار می گیرند. با توجه به بزرگی تجهیزات گفته شده، ظرفیت مسافرانی که میتوانند در این هواپیما ها سوار شوند کمتر می شود و مثلا هواپیمایی با ۵۶ نفر ظرفیت پس از جایگزینی کیت با مخزن سوختش، فقط میتواند ۴۰ مسافر را حمل و جا به جا کند.

هواپیما هایی که کیت های هیدروژنی جایگزین مخزن سوختشان می شود، با سوخت هیدروژنی توانایی طی کردن مسیری حداکثر تا ۷۴۰ کیلومتری را خواهند داشت که این میزان معادل ۷۵ درصد از مسیری است که در حالت عادی و با سوخت عادی می پیمایند. علاوه بر این مصرف هیدروژن سبز باعث می شود که هیچ آلودگی محیط زیستی بوجود نیاید و به تمیز ماندن هوا نیز کمک می کند. با ارتقا و توسعه دادن کیفیت و ترکیبات سوخت هیدروژن سبز، هواپیما های مجهز به کیت توانایی این را خواهند داشت که تا ۹۵ درصد از مسیری که هواپیما های معمولی و با سوخت بنزین طی می کنند را طی کنند.

گفتنی است، تعدادی از شرکت هاي هواپیمایی از کشور های ایسلند، آمریکا و اسپانیا قرارداد هایی را برای استفاده از هیدروژن سبز به جای سوخت معمولی و تجهیز هواپیماهایشان به این کیت های خاص با شرکت یونیورسال هیدروژن امضاء خواهند کرد.

استفاده از هیدروژن سبز به جای سوخت معمولی در هواپیماها,هیدروژن سبز

نظر شما