شناسهٔ خبر: 48461626 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

تصاویر المپیک ۲۰۲۰ - روز اول

عکس‌های جذاب و برتر رقابت‌های امروز (یک مرداد) بازی‌های المپیک تابستانی را تماشا خواهید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، امروز مسابقات تیر اندازی و قایقرانی المپیک ۲۰۲۰ توکیو با برگزاری چند دیدار پیگیری شد که نازنین ملایی، نخستین نماینده کشورمان توانست با کسب پیروزی به عنوان نفر سوم به مرحله یک چهارم نهایی مسابقات قایقرانی صعود کند.

نازنین ملایی، ملی پوش قایقرانی بانوان کشورمان صبح امروز در اولین مسابقه خود در رقابت های المپیک ۲۰۲۰ توکیو در دسته اول قایقرانی روئینگ بانوان ۲ هزار متر به آب زد و در پایان مرحله گروهی بعد از ورزشکاران آمریکا و بلاروس در جایگاه سوم قرار گرفت.

در حالی که روز گذشته دولت گینه اعلام کرده بود به دلیل شیوع ویروس کرونا از حضور در رقابت‌های المپیک توکیو کناره گیری می‌کند، اما پس از ۲۴ ساعت تصمیم خود را تغییر داد و ورزشکاران این کشور در المپیک حضور می‌یابند.

"جفری کامورور" قهرمان کنیایی و برنده ماراتن ۲۰۱۹ نیویورک به دلیل آسیب دیدگی مچ پا از بازی‌های المپیک توکیو کنار رفت. این بازیکن ۲۸ ساله رکورددار قبلی جهان است و امیدوار بود که در دوی ۱۰۰۰۰ متر مدال کسب کند.

فتحی نورین، جودوکار اهل الجزایر و قهرمان قاره آفریقا در حمایت از مردم مظلوم فلسطین از رویارویی با حریف صهیونیستی انصراف داد.

حدود ۴۰ موج سوار (۲۰ مرد و ۲۰ زن) از ۱۸ کشور نام خود را در تاریخ به عنوان اولین نمایندگان کشورشان در صحنه المپیک ثبت می‌کنند. طبق اعلام انجمن بین المللی موج سواری قرار است این مسابقات از شنبه ۲۴ ژوئیه آغاز شود. این مسابقات در Tsurigasaki، یکی از نزدیکترین سواحل گردشگری به توکیو (با فاصله ۱.۵ ساعت رانندگی) برگزار می‌شود.

سوتلانا گومبئوا، کماندار تیم روسیه که به دلیل گرمازدگی بیهوش شده بود؛ وضعیت پایداری دارد و رو به بهبودی است.

معترضان ژاپنی امروز در مقابل ساختمان متروپولیتن توکیو تجمع کردند. معترضان با در دست داشتن تابلو‌هایی که روی آن نوشته شده بود "هیچ المپیکی در هیچ کجا"، خواستار لغو بازی‌ها شدند.

سانگ آن، ورزشکار تیر و کمان کره جنوبی در مسابقات مقدماتی المپیک مقام اول را کسب کرد و با ثبت ۶۸۰ امتیاز رکورد المپیک را به نام خود ثبت کرد تا اولین رکوردشکنی المپیک در تیر و کمان رخ دهد.

رونمایی از مدال‌های رقابت‌های المپیک ۲۰۲۰

آخرین مرحله از مراسم حمل مشعل المپیک ۲۰۲۰ توکیو امروز انجام شد و به این ترتیب سفر ۱۲۱ روزه مشعل المپیک با تمام اعتراضات و مشکلات ناشی از شیوع کرونا به پایان رسید.

پایان تعیین رنکینگ تیر و کمان مردان المپیک

میلاد وزیری، ملی پوش تیر و کمان کشورمان با قرار گرفتن در رتبه ۶۳ تعیین رنکینگ در مرحله بعد به مصاف حریف آمریکایی رکورددار جهان خواهد رفت. مرحله حذفی روز شنبه برگزار می‌شود.

شهر ریودوژانیروی برزیل میزبان المپیک ۲۰۱۶ در اقدامی نمادین، در آستانه افتتاح بازی‌های المپیک توکیو، مشعل خود را روشن کرد.

مسعود سلطانی‌فر، وزیر ورزش و جوانان و رضا صالحی امیری، رئیس کمیته ملی المپیک جهت مشاهده رقابت نخستین ورزشکار کاروان ورزشی کشورمان، در محل برگزاری مسابقات قایقرانی بازی‌های المپیک توکیو حضور یافته و شاهد رقابت نازنین ملایی بودند.

هند زازا، ستاره ۱۲ ساله تیم ملی تنیس روی میز سوریه در فوریه ۲۰۲۰ با شکست ماریانا ساهاکیان ۴۲ ساله از لبنان در مراحل انتخابی آسیا، بلیط خود را برای حضور در المپیک توکیو رزرو کرد. اکنون جهانیان او را به عنوان یک نابغه می‌شناسند.

تصاویر مراسم افتتاحیه المپیک ۲۰۲۰

بیشتر بخوانید

انتهای پیام/

نظر شما