شناسهٔ خبر: 48460653 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

رئیس مجمتع بیمارستانی امام خمینی:

پیک پنجم با هیچ یک از پیک های قبلی قابل مقایسه نیست

صادق‌نیت گفت: با ورود دلتا کرونا به کشور و شروع پیک پنجم این جهش و پیک با هیچ یک از پیک های قبلی قابل مقایسه نیست.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، خسرو صادق‌نیت رئیس مجتمع بیمارستانی امام خمینی اظهار کرد:  بعد از اینکه ما ورود دلتا را در استان‌های جنوبی و جنوب شرقی شاهد بودیم، در استان‌های دیگر از جمله در تهران و استان های اطراف هم با آن مواجه شدیم. از هفته گذشته با یک پیک خیلی شدید روبرو شدیم که با پیک های قبلی قابل مقایسه نیست.

او افزود: اگر پیک چهارم را شدیدترین پیک نسبت به  پیک های قبل حساب کنیم، پیک پنجم نه تنها از پیک چهارم بالاتر است بلکه  از  مجموعه چهار پیک گذشته نیز شدید تر و بیشتر و خطرناک تر است.  زیرا نوع ویروس خیلی مهم بوده و میزان ابتلای آن نسبت به سوش های قبلی بسیار بالاتر است و شدت بیماری که ایجاد می کند بیشتر بوده و  سریعتر افراد را به حالت بدحال و نیازمند بستری در می آورد. البته عدم توجه و خستگی مردم نیز برای رعایت اصولی که ضعیف و کم شده می تواند در این قضیه تاثیر گذاشته باشد.

رئیس مجتمع بیمارستانی امام خمینی با اشاره به پیشگیری شرایط قبل از وقوع پیک پنجم گفت: یکی از راه هایی که ما با مسائلی مثل آن برای پیشگیری از این پیک در نظر داریم و تاکید می شود، پیشگیری از ورود به مراکز است که مردم با تجمع می‌توانند در انتقال و افزایش این ویروس موثر باشند. کمتر تجمع کردن مردم می تواند در روند واکسیناسیون نیز کمک کننده باشد. در حال حاضر در مراکز بهداشتی درمانی  با اینکه با بیماران کرونایی مواجه هستیم اما علاوه بر اینکه میزان ابتلا به شدت کاهش پیدا کرده، میزان نیازمند به بستری و موارد مرگ بسیار کاهش پیدا کرده است.

او گفت: در سن بالا که واکسیناسیون به خوبی انجام شده ما بیشترین مرگ و میر را در این سن قبل از واکسیناسیون می دیدیم.

دلتا کرونا شبیه علائم سرماخوردگی است

او ادامه داد: یکی از علامت‌های این ویروس به سرماخوردگی شبیه است و علامت دیگری نیز با مسمومیت‌های گوارشی اشتباه گرفته می‌شود. دو علامتی که در این بیماری شایع بوده، علائمی شبیه به سرماخوردگی مثل گلو درد، گوش درد و آب ریزش بینی است و با توجه به این بسیاری از افراد دلتا کرونا را به خاطر علائمی که شبیه به سرماخوردگی دارد با آن اشتباه میگیرند.

صادق نیت اظهار کرد: کسانی که علائم سرماخوردگی را دارند بی شک کرونا بدانند، زیرا در تست‌های pcr نیز در صورت منفی بودن فرد مشکوک به کرونا دلتا باشد، زیرا این ویروس با این تست قابل روست نیست. علائم دومی که در این ویروس گمراه کننده است اسهال، استفراغ و حالت تهوع است که افراد آن رال با یک مسمومیت غذایی آن را اشتباه میگیرند و فکر میکنند که طی ۲۴ ساعت بهبود می‌یابند، اما اینطور نیست، زیرا این‌ها علامت‌های سوش جدید کرونا به نام دلتا است.

او در پایان تصریح کرد: فرق این سوش کرونا با سوش‌های قبلی این است که دلتا کرونا سن‌های پایین را نیز درگیر کرده و با شیوع بیشتری در جوانان، نوجوانان و کودکان در این سوش روبه رو هستیم.

بیشتربخوانید

انتهای پیام/

نظر شما