شناسهٔ خبر: 48457988 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

پیروزی نیروهای یمنی در جبهه‌های نبرد با متجاوزان سعودی

نیرو‌های ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در ادامه نبرد با متجاوزان سعودی و مزدوران آن‌ها، پیروزی‌های زیادی در جبهه‌های مختلف به دست آوردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  العالم، نیرو‌های ارتش و کمیته‌های مردمی یمن پیروزی‌های جدیدی به دست آوردند و توانستند مواضع ارتش عربستان سعودی و مزدوران آن را در جبهه‌های مختلف تحت سیطره خود در آورند.

ستاد تبلیغات جنگ یمن تصاویری از عملیات حمله نیرو‌های یمنی به مواضع مزدوران سعودی در جبل الدود در جیزان جنوب عربستان پخش کرد. ارتش یمن و کمیته‌های مردمی همچنین بخش‌های وسیعی از منطقه ناطع استان البیضاء در مناطق مرکزی یمن را تحت سیطره خود در آوردند.

شبکه العالم نیز با پخش تصاویری از درگیری‌ها بین نیرو‌های ارتش و کمیته‌های مردمی یمن و نیرو‌ها و مزدوران سعودی اعلام کرد، نیرو‌های ارتش یمن ده‌ها موضع را تحت کنترل خود در آوردند و ده‌ها نفر را به هلاکت رساندند، زخمی کردند و به اسارت در آوردند که بیشتر آن‌ها مزدوران سودانی بودند که عربستان سعودی در مناطق مرزی خود با یمن از آن‌ها استفاده می‌کند. نیرو‌های یمنی همچنین توانستند مقادیر زیادی سلاح و مهمات در این مناطق به غنیمت بگیرند.

 نیرو‌های یمنی در استان البیضاء نیز بخش‌های وسیعی از منطقه ناطع را تحت کنترل خود در آوردند. منابع رسانه‌ای یمنی اعلام کردند ارتش بخش‌های وسیعی از این منطقه را پس از درگیری‌های شدید با متجاوزان، تحت کنترل خود در آوردند.

در این درگیری‌ها فرمانده گردان یکم پیاده وابسته به عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهور مستعفی یمن زخمی شد. منابع رسانه‌های دولت هادی، زخمی شدن این فرمانده را تایید کردند و افزودند ده‌ها نفر در این درگیری‌ها کشته و زخمی شدند و بیشتر از یکصد نفر نیز به اسارت نیرو‌های یمنی در آمدند.

منابع یمنی اعلام کردند نیرو‌های ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به مناطق مشرف به بیهان در استان شبوه جنوب یمن رسیده اند و فقط دو کیلومتر با مناطق راهبردی مشرف به بیهان فاصله دارند.

مهدی المشاط، رئیس شورای عالی سیاسی یمن پیروزی‌های پی در پی نیرو‌های یمنی را به آن‌ها تبریک گفت و این پیروزی‌ها را که در راه دفاع از وطن و مقابله با متجاوزان به دست آمده است مایه افتخار مسئولان و ملت یمن دانست.

انتهای پیام/

نظر شما