شناسهٔ خبر: 48452469 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

موفقیت پدافند هوایی سوریه در مقابله با متجاوزان اسرائیلی

به گزارش وزارت دفاع روسیه سامانه پدافند هوایی سوریه تمامی چهار فروند موشک شلیک‌شده از سوی جنگنده‌های رژیم صهیونیستی بر فراز حمص را ره‌گیری و منهدم کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه جهان خبرگزاری آنا، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد سامانه پدافند هوایی سوریه تمامی چهار فروند موشک شلیک‌شده توسط جنگنده‌های اسرائیلی را منهدم کرده است.

وادیم کولت، معاون مرکز آشتی روسیه در سوریه تصریح کرد دو فروند جنگنده اف‌-۱۶ اسرائیل بامداد ۲۲ جولای اقدام به شلیک چهار فروند موشک هدایت‌شونده به مناطقی در استان حمص سوریه کردند.

وی اضافه کرد تمامی موشک‌های شلیک‌شده از سوی جنگنده‌های اسرائیلی توسط موشک‌های پدافندهای نیروهای مسلح سوریه که به موشک‌های Buk M۲E روسیه مجهز بوده‌اند ره‌گیری و منهدم شده است.

منابع محلی در سوریه بامداد پنجشنبه از مقابله پدافند هوایی این کشور با اهداف مهاجم متخاصم در آسمان حمص خبر دادند. شبکه العربیه نیز به نقل از منابعی مدعی شده بود پایگاه هوایی الشعیرات در حمص هدف حمله هوایی قرار گرفته است.

خبرگزاری رسمی سوریه اما در بیانیه‌ای اعلام کرد: پدافند هوایی ما با موشک‌های شلیک‌شده توسط اسرائیل در آسمان حومه غربی حمص در حال مقابله بوده و تعدادی از آن‌ها را ساقط کرده است.

این دومین شب پیاپی بود که خاک سوریه هدف تجاوز رژیم صهیونیستی قرار می‌گرفت. بامداد چهارشنبه هم خبرگزاری رسمی سوریه از حمله رژیم صهیونیستی به منطقه‌ای در جنوب حلب خبر داد و تلویزیون سوریه اعلام کرد پدافند هوایی این کشور تجاوز رژیم صهیونیستی را دفع کرده است.

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به‌صورت متناوب با استفاده از حریم هوایی لبنان یا از طریق بلندی‌های اشغالی جولان به سمت اهدافی در شرق و شمال غرب سوریه حملات موشکی انجام می‌دهند.

نیروهای حافظ صلح سازمان ملل مستقر در لبنان بارها گزارش داده‌اند رژیم صهیونیستی روزانه قطعنامه‌های سازمان ملل را نقض کرده و به حریم هوایی لبنان تجاوز می‌کند.

رژیم صهیونیستی در پی جنگ ۶ روزه سال ۱۹۶۷ بخش زیادی از ارتفاعات جولان سوریه را به اشغال خود درآورد سازمان ملل در سال ۱۹۷۴ نیروهای حافظ صلح را برای نظارت بر آتش‌بس میان دو طرف اسرائیلی و سوری در ارتفاعات جولان ایجاد کرد.

انتهای پیام/۴۱۵۵/

نظر شما