شناسهٔ خبر: 48451914 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

آمریکا خواستار تمدید مهلت تنظیم جوابیه در پرونده شکایت ایران شده است

دولت آمریکا با بهانه کردن مذاکرات در خصوص برجام خواستار تمدید مهلت خود برای تنظیم لایحه جوابیه در پرونده شکایت ایران از آمریکا به دلیل نقض پیمان مودت شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه جهان خبرگزاری آنا، دیوان بین‌المللی دادگستری می‌گوید دولت آمریکا با توجه به جاری بودن مذاکرات وین خواستار تمدید مهلت خود برای تنظیم لایحه جوابیه خود در پرونده شکایت ایران از این کشور به دلیل نقض پیمان مودت شده است.

دیوان بین‌المللی دادگستری طی حکمی که ۲۱ جولای ۲۰۲۱ صادر شده (چهارشنبه ۳۰ تیرماه) گفته این نهاد بین‌المللی مهلت آمریکا برای تنظیم لایحه جوابیه را تا ۲۲ نوامبر ۲۰۲۱ تمدید کرده است.

در این حکم تصریح شده نماینده ایالات متحده آمریکا طی نامه‌ای به تاریخ ۹ ژوئیه درخواست کرده مهلت تنظیم جوابیه به ۲۱ دسامبر تمدید شود.

واشنگتن مدعی شده که این کشور طی سه ماه گذشته مشغول انجام مذاکراتی جهت بازگشت دو جانبه با ایران به توافق هسته‌ای برجام بوده است. آمریکا مدعی شه که نتیجه آن مذاکرات بر محتوای جوابیه آمریکا «تأثیر مستقیم و محسوسی» خواهد داشت.

آمریکا همچنین مدعی شده که افراد کلیدی دخیل در تنظیم جوابیه دولت آمریکا مشغول انجام مذاکرات برجام هستند و همین مسئله موجب می‌شود تهیه پیش‌نویس این لایحه با دشواری‌هایی مواجه شود.

دیوان بین‌المللی دادگستری می‌گوید رونوشتی از این نامه را پس از دریافت به نماینده جمهوری اسلامی ایران تقدیم کرده است.

انتهای پیام/

نظر شما