شناسهٔ خبر: 48451847 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

نیروی هوایی کشور کاملا به خودکفایی رسیده است/ نقش عظیم نیروی هوایی در کشور مغفول مانده است

مشاور فرمانده نیروی هوایی جهموری اسلامی ایران و همرزم شهیدان دوران و بابایی، گفت: نیروهای هوایی وابسته مطلق به خارج از کشور بودند حتی برای یک پیج هواپیما هم نیازمند خارج بودیم چون تکنولوژی خاصی داشت اما امروز کشور ما در خودکفایی قطعات جزء معدود کشورهای جهان است و در منطقه حرف اول را می‌زنیم، این شعار نیست بلکه واقعیت است.

صاحب‌خبر -

وی ادامه داد: ملت ایران و تاریخ به درستی با نقش عظیم‌و بزرگ نیروی هوایی آشنا نیستند، دشمنان نظام در همان روزهای اول انقلاب با کمک برخی از جدایی طلب‌ها به دنبال جدا کردن کردستان از ایران بودند و تا جایی پیشروی کردند که پادگان مهاباد را خالی کرده‌ و با لباس نظامی رژه رفتند و در نتیجه همین اقدامات منافقانه، ۱۷ خلبان پیش از آغاز جنگ در منطقه کردستان به شهادت رسیدند.
مشاور فرمانده نیروی هوایی جهموری اسلامی ایران با اشاره به محاصره شهر پاوه در سال ۱۳۵۸ توسط ضد انقلاب‌ها، تأکید کرد: اگر رشادت نیروی هوایی نبود شهید مصطفی چمران در پاوه شهید می‌شد بنابراین خلبانان سلحشور مانند شهید نوژه با پروازهای تاکتیکی نیروها، آذوقه و مهمات را به مردم پاوه و شهید چمران رساندند که به نوبه خود کار بسیار مهم و سختی بود.
سرتیپ چیت‌فروش با بیان اینکه از همان دوران انقلاب استان همدان قطب نگهداری غرب کشور بوده است،‌ابراز کرد: اگر موقعیت خاص پایگاه شهید نوژه و فداکاری خلبانان این پایگاه نبود شهید رجایی را که آن زمان نخست وزیر بود، در آسمان شهید می‌کردند. نقش این پایگاه در غرب کشور بسیار با اهمیت است اما اصلا به آن پرداخته نشده است.
وی‌ اضافه کرد: در آغاز جنگ کل اتحادیه عرب به جز سوریه و عمان و بسیاری از کشورهای اروپایی علیه ما صف‌کشی کردند و در همان ابتدا با ۱۹۲ فروند هواپیما به ما حمله کردند که البته نیروی هوایی ما نیز در  کمتر از سه ساعت بعد، در عملیات انتقام یا اولین پاسخ استراتژیک‌ترین پایگاه عراق را بمباران کردند.
وی شهید اهل تسنن خالد حیدری و شهید شیعه محمد صالحی را از نخستین شهدای نیروی‌ هوایی در آغاز جنگ دانست و افزود: یکم مهرماه یعنی کمتر از ۱۵ ساعت بعد از جنگ، گسترده‌ترین بمباران در تمام نقاط استراتژیک، مراکز حیاتی و پادگان‌ها در عملیات سایه البرز یا همان کمان ۹۹ توسط نیروهوایی صورت گرفت، از اینروز چنان پیوسته لشکر بعث مورد حمله نیروی هوایی قرار گرفت که روز ششم مهر ماه اولین قطعنامه آتش بس اعلام شد.
مشاور فرمانده نیروی هوایی جهموری اسلامی ایران بیان کرد: یکسال اول پس از آغاز جنگ ارتش به شناسایی نقاط ضعف و قوت و عِده و عُده لشکر عراق و  بررسی نقاط اشغال شده و.... پرداختند و در این یک‌سال نیروهای هوایی دفاع مقتدرانه‌ای از خود نشان دادند. یکی از این اقدامات هدف قرار دادن نیروگاه برق عراق بود که موجب به صفر رسیدن صادرات سه میلیون و ۲۵۰ هزار بشکه در روز شدند. همچنین عراق یکی از اصلی‌ترین صادر کننده‌های روغن ماشین بود که آن نیز به همت نیروی هوایی به صفر رسید که  یکی از دلایل عدم پیشروی‌ تانک‌ها در اشغال دزفول عدم وجود سوخت بود.
چیت‌فروش نیروی هوایی را همچون چراغ راه در زمان جنگ دانست و اظهار کرد: نیروی هوایی در زمان جنگ باید عقبه را چنان می کوبید تا نیروی زمینی بتواند پیشروی کند یعنی هم باید از پیشروی طرف مقابل جلوگیری کرده و هم راه را برای نیروهای خودی باز کند همچنین حین عملیات از مناطق عکس‌برداری می‌کرد تا طراحان عملیات بتوانند از آن استفاده کنند.
وی اضافه کرد: اولین عملیات مهم ارتش، عملیات ثامن الائمه در سال ۶۰‌ بود که در نتیجه حصرآبادان شکسته شد، عملیات دوم در آذر ماه ۶۰ طریق القدس بود که در آن شهرهای حمیدیه، سوسنگرد و بستان آزاد شدند و پایان سال ۶۰ جشن فتح المبین و عملیات فتح المبین صورت گرفت که ۲۰ هزار نفر اسیر داشتیم.
مشاور فرمانده نیروی هوایی جهموری اسلامی ایران با بیان اینکه اراده جهانی به دنبال فروپاشی انقلاب اسلامی بود، اذعان کرد: پاسخ عراق به این شکست‌ها برگزاری کنفرانس و اجلاس سران عدم تعهد بود که حتی از رئیس جمهور ایران نیز دعوت شده بود و در نهایت برگزاری این کنفرانس یعنی اوج تحقیر ایرانی‌ها و پیروزی صدام با وجود شکست‌هایی که خورده بوده‌اند.
وی با اشاره به نقش مهم شهید «عباس دوران» در این عملیات، ادامه داد: در راستای خنثی‌سازی این نقشه باید عراق ناامن نشان داده می‌شد تا کنفرانس برگزار نشود شهید عباس دوران معتقد بود" کسی نمی‌تواند بهتر از من این کار را انجام دهد" ابتدا فرمانده گردانش اجازه نمی‌داد که پرواز کنند، در نهایت به عنوان خلبان جایگزین انتخاب شد و به علت نقص هواپیما یکی از خلبان‌های اصلی توانست در مأموریت شرکت کند.
وی ادامه داد: در طی این عملیات پالایشگاه الدوره و برخی نقاط حیاتی پایتخت عراق مورد حمله واقع شد و پس از این اقدام اجلاس سران به دلیل عدم وجود امنیت در بغداد کنسل شد و نقشه شوم صدام در راستای صلح‌طلب نشان دادن خود ناکام ماند.
چیت‌فروش افزود: هواپیما شهید دوران مورد حمله شدید ضدهوایی دشمن قرار گرفت و در نهایت این شهید والامقام با هدایت کردن جنگنده خود به سمت محل اجلاس در اطراف ساختمان اجلاس سقوط کرده و پیکر ایشان و بدنه هواپیما در آتش سوختند.
وی ابراز کرد: با فداکاری این شهید اهداف جمهوری اسلامی‌ تحقق یافت و شجاعت شهید به حدی همه را تحت تاثیر خود قرار داد که ژنرالهای عراقی به خاطر فداکاری و عظمت کار او در پای جنازه سوخته‌اش احترام نظامی گذاشتند.
مشاور فرمانده نیروی هوایی جهموری اسلامی ایران تأکید کرد: جنگ دوران دفاع مقدس برکات زیادی داشته از جمله اینکه نیروهای هوایی وابسته مطلق به خارج از کشور بود در همان ابتدای انقلاب ما عملا تحریم قطعات را درک کردیم برای یک پیج هواپیما هم نیازمند خارج بودیم چون تکولوژی خاصی داشت اما آن را ساختیم‌ تا جایی که هواپیما F۵ کاملا ایرانی است.
چیت‌فروش ادامه داد: امروز کشور ما در خودکفایی قطعات جزء معدود کشورهای جهان است و در منطقه حرف اول را میزنیم این شعار نیست بلکه واقعیت است.

وی با بیان اینکه بارها به دلیل مهندسی معکوس علیه کشورمان پرونده‌سازی صورت گرفته و جریمه شده‌ایم، گفت: در زمان مهندسی معکوس آذرخش آمریکا از ما شکایت کرد و جریمه سنگینی پرداختیم و در نهایت با تغییر برخی از ویژگی‌های جنگنده‌ توانستیم ادعا را برطرف‌کنیم.
مشاور فرمانده نیروی هوایی جهموری اسلامی ایران بیان کرد: قفل کشور نیروی نظامی و موشک‌ است و اگر خواهان صلح هستیم باید آماده جنگ باشیم زیرا همین نیروی نظامی قوی امنیت را ایجاد می‌کند ما بیش از هرچیزی به اقتدار لازم داریم.
چیت‌فروش همچنین با اعلام این خبر که تمام خلبانان کشور با بهترین و به روزترین آموزش‌های خلبانی در کشور خودمان‌ تحت آموزش هستند، افزود: خلبانان ایرانی در ۱۰۰ سال گذشته در روسیه، فرانسه، آلمان و آمریکا تحصیل می‌کردند ولی امروز به برکت انقلاب بهترین خلبان‌های ما در ایران و در دانشکده خلبانی آموزش دیده‌اند.
وی‌ خاطر نشان کرد: شیوه جنگیدن عوض شده است اگر جنگیدن به عدد هواپیما بود خیلی‌سالها پیش به آمریکا باخته بودیم ولی آمریکا مسجدهای‌ کشور ما را به چشم پایگاه می‌بیند و می‌داند نمی‌تواند با ما رقابت کند.
مشاور فرمانده نیروی هوایی جهموری اسلامی ایران نقشه دشمن را  ناامیدسازی و دلسرد کردن مردم از آرمان‌های انقلاب و کشور دانست و افزود: دشمنان ما به دنبال نابودی تفکر بسیجی، شهادت طلبی و عاشورایی به عنوان بزرگترین‌ صلاح‌های ملت انقلابی هستند اما موفق نخواهند شد.
چیت‌فروش در پایان با اشاره به نقش موثر مقام معظم رهبری در خنثی‌سازی توطئه دشمنان، یادآورد شد: 
با تمام سختی مسیر در آخر حق پیروز است و راه شیعه که راهی که این نظام‌ پیموده است حق است و خون شهدا، سردار همدانی‌ها شهید بابایی‌ها و شهید دوران‌ها نتیجه‌ خواهد داد.
انتهای پیام

نظر شما