شناسهٔ خبر: 48451774 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

سلطانی فر: موفق شدیم در این دوره از مسابقات المپیک رکورد کسب سهمیه را جا به جا کنیم

وزیر ورزش و جوانان در مورد شرایط کاروان اعزامی ایران به مسابقات المپیک ۲۰۲۰ توکیو مطالبی را بیان کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان در حاشیه نشست صمیمی با جمعی از ایرانیان مقیم ژاپن درباره آخرین وضعیت کاروان اعزامی ایران برای شرکت در مسابقات المپیک توکیو اظهار داشت: ما با بیشترین تعداد ورزشکار نسبت به ۱۶ دوره قبلی مسابقات، در المپیک ۲۰۲۰ توکیو حضور پیدا کردیم. بالاترین سهمیه ما در مسابقات المپیک ۶۳ سهمیه بود، اما در این دوره از رقابت‌ها ما توانستیم ۶۸ سهمیه کسب کنیم و با ۶۶ ورزشکار در مسابقات المپیک ۲۰۲۰ توکیو حضور پیدا می‌کنیم. ما توانستیم در چند رشته جدید از جمله کاراته، سهمیه مسابقات المپیک ۲۰۲۰ توکیو را کسب کنیم.

ایران جزو ۵ کشور برتر رشته کاراته است

او ادامه داد: ما جزو ۵ کشور برتر در ورزش کاراته هستیم و در المپیک توکیو با ۳ سهمیه شرکت می‌کنیم. ما ۴ سهمیه برای ورزش کاراته کسب کرده بودیم، اما یکی از ورزشکاران ما در این رشته بدون آگاهی با مصرف یک دارو در لیست ورزشکاران دوپینگی قرار گرفت و سهمیه خود برای شرکت در این دوره از رقابت‌ها را از دست داد.

رکورد کسب سهمیه توسط بانوان در المپیک توکیو شکسته شد

او افزود: رکورد تعداد سهمیه بانوان در این المپیک برای ما شکسته شد و ۱۰ سهمیه توسط بانوان کسب شده است. ما در ۱۶ دوره حضور خود در مسابقات المپیک (۸ دوره قبل از انقلاب و ۸ دوره بعد از انقلاب) فقط در ۴ رشته (وزنه برداری، کشتی، تکواندو و یک تک مدال در پرتاب دیسک) توانستیم مدال کسب کنیم.

او گفت: ما امیدوار هستیم در المپیک ۲۰۲۰ توکیو در رشته‌های مختلف مدال‌های متعددی کسب کنیم و شاهد مدال آوری ورزشکاران خود در این عرصه ورزشی باشیم. وزارت ورزش و جوانان، کمیته ملی المپیک و فدراسیون‌ها با تاخیر مسابقات المپیک، اردو‌های مختلف و کمک‌های زیادی را برای ورزشکاران در نظر گرفتند تا ورزشکاران به آمادگی بدنی خود باز گردند و برای مسابقات المپیک آماده شوند.

تیم ملی والیبال ایران جزو برترین تیم های ملی جهان است

او افزود: المپیک آوردگاه اکثر ورزشکاران حرفه‌ای جهان است و هر شخصی برای شرکت در مسابقات المپیک باید از چندین مسابقه کسب سهمیه عبور کند و بتواند با رکورد‌های مختلف پیروزی‌های مختلفی را کسب کند. در ورزش والیبال ۲۰۰ کشور عضو فدراسیون جهانی والیبال هستند، اما ۱۲ کشور برتر دنیا مسابقات والیبال المپیک را برگزار می‌کنند که تیم ملی والیبال کشورمان جزو یکی از ۱۲ تیم برتر جهان است.

او ادامه داد: در ورزش بسکتبال ۱۰۰ کشور عضو فدراسیون جهانی بسکتبال هستند، اما ۱۲ تیم جزو بهترین تیم‌های جهان هستند که یکی از این تیم‌های برتر تیم ملی کشورمان است. تمام ورزشکاران ما جزو برترین‌های جهان هستند و ما امیدوار هستیم با عنایت خداوند متعال، دعای خیر مردم و عزم و اراده‌ای که در ورزشکاران کشورمان سراغ داریم، بتوانند با کسب مقام‌های خوب کام مردمان کشورمان را شیرین کنند.

بیشتر بخوانید

انتهای پیام/

نظر شما