شناسهٔ خبر: 48451725 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

هشدار محققان نسبت به ارائه خدمات درمانی بیورزونانس از سوی اف...

اقتصاد ایران: معاون آموزشی مرکز تحقیق و توسعه بیورزونانس دانشگاه صنعتی امیرکبیر با بیان اینکه افراد غیر پزشک و غیرمتخصص نیز گمان می‌کنند فقط به واسطه در اختیار داشتن دستگاه بیورزونانس می‌توانند به حوزه سلامت وارد شوند، نسبت به ارائه خدمات در مراکز غیر مجاز هشدار داد.

صاحب‌خبر -

دکتر مهرداد ایمانزاده در گفت‌وگو با ایسنا، بیورزونانس را یک دانش و فناوری نوین دانست که از طریق امواج الکترومغناطیس در رنج فرکانسی بسیار پایین که دارای امواجی بی خطر برای بدن انسان است، پزشکان را برای تشخیص، مدیریت سلامت و بهبود بیماری‌ها یاری می‌کند، افزود: از آنجایی که بیورزونانس روشی ابزارمند بوده و بر استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته متکی است، افراد غیر پزشک و غیرمتخصص نیز گمان می‌کنند فقط به واسطه در اختیار داشتن دستگاه بیورزونانس می‌توانند به حوزه سلامت وارد شوند.

وی ادامه داد: این در صورتی است که فقط پزشکان، مجاز به استفاده از این دستگاه هستند؛ بنابراین مراکزی که بدون حضور پزشک از بیورزونانس استفاده می‌کنند، نامعتبر هستند؛ ضمن آنکه پزشکان کاربر این سیستم نیز باید حتما آموزش‌های لازم را دریافت کرده و از تجربه کافی برای استفاده از تجهیزات بیورزونانس برخوردار باشند. در غیر این صورت نمی‌توانند به شکل مؤثر و بی ضرر از این تکنولوژی در جهت تشخیص و مداخلات ارتعاشی و کمک به بیماران استفاده کنند.

ایمان‌زاده خاطر نشان کرد: لذا با توجه به این الزامات آزمایشگاه تحقیقات فناوری بیورزونانس دانشگاه امیرکبیر در حال حاضر تنها مرکز معتبر پژوهشی کشور درزمینه معرفی، توسعه و بکارگیری تجهیزات بیورزونانس شناخته می‌شود.  

معاون آموزشی مرکز تحقیق و توسعه بیورزونانس دانشگاه صنعتی امیرکبیر یادآور شد: به کارگیری دانش و تکنولوژی بیورزونانس همان‌طور که بر سلامتی انسان‌ها تاثیرات مثبت می‌گذارد، در سلامت گیاهان و جانوران و افزایش بازدهی آنها نیز می‌تواند تاثیرگذار باشد. برای مثال با استفاده از بیورزونانس می‌توان از محصولات کشاورزی سالم‌تر و پربازده‌تر و نیز پرورش دام و طیور با بهره‌وری بالاتر برخوردار شد.

وی تاکید کرد: در ایران نیز کاربرد بیورزونانس در این زمینه‌ها در قالب تحقیقات مشترک بین آزمایشگاه تحقیقات فناوری بیورزونانس دانشگاه امیرکبیر و مراجع ذی‌صلاح در دست اقدام است.

انتهای پیام

نظر شما