شناسهٔ خبر: 48451396 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: رکنا | لینک خبر

زمان خروج نیروهای آمریکا از عراق اعلام شد

رکنا: یک رسانه آمریکایی از اعلام زمان خروج کامل نیروهای آمریکایی از عراق خبر داد.

صاحب‌خبر -

یکی از رسانه های آمریکا مدعی شد که مقامات ارشد آمریکا و عراق بر سر خروج نیروهای «رزمی» آمریکا از خاک عراق به توافق رسید‌ه‌اند. وال استریت ژورنال اعلام کرده است که توافق دولت آمریکا و عراق در این زمینه به زودی اطلاع رسانی خواهد شد. روز گذشته وزیر خارجه عراق به آمریکا سفر کرده بود.

به گزارش رکنا، پایگاه اینترنتی نشریه آمریکایی وال‌استریت ژرونال در گزارشی به‌نقل از منابع آگاه مدعی شد که مقامات ارشد عراقی و آمریکایی قصد دارند به‌زودی بیانیه‌ای مشترک صادر کنند که طی آن بر خروج نیروهای «رزمی» آمریکا از خاک عراق تا پایان سال جاری میلادی تأکید خواهد شد.

وال استریت ژورنال در عین حال مدعی شد که قرار است در بیانیه مشترک مقامات ارشد بغداد و واشنگتن تأکید شود عراق همچنان به حضور نظامیان آمریکایی برای کمک به نیروهای عراقی در مبارزه با گروه تروریستی داعش نیاز دارد.

فؤاد حسین، وزیر امور خارجه عراق در همین خصوص به وال استریت ژورنال گفت: «ما نیازی به نیروهای رزمی بیشتر نداریم، زیرا ما چنین نیروهایی را در اختیار داریم. چیزی که ما به آن نیازمندیم، چیست؟ ما به همکاری در زمینه اطلاعات نیاز داریم. ما برای آموزش نیروها به کمک نیازمندیم. ما به نیروهایی نیاز داریم که در هوا به ما کمک کنند.»

حوادث اختصاصی رکنا را اینجا بخوانید:

  • عروس تهرانی مادرشوهرش را به زندان انداخت ! / عجیب ترین پرونده در پایتخت

    عروس تهرانی مادرشوهرش را به زندان انداخت ! / عجیب ترین پرونده در پایتخت

آیا این خبر مفید بود؟
0 0

نظر شما