شناسهٔ خبر: 48451293 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

آمریکا وزیر دفاع کوبا را تحریم کرد

اقتصاد ایران: وزارت خزانه‌داری آمریکا از تحریم وزیر دفاع کوبا و یک نهاد نظامی وابسته به وزارت کشور کوبا خبر داد.

صاحب‌خبر -
- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، وزارت خزانه‌داری آمریکا پنج‌شنبه شب طی بیانیه‌ای اعلام کرد که نام «آلوارو لوپز میرا» وزیر دفاع کوبا و «تیپ ویژه ملی وزارت کشور کوبا» به فهرست اشخاص و نهادهای تحت تحریم دفتر کنترل دارایی‌های خارجی (اوفک) که از نهادهای زیرمجموعه وزارت خزانه‌داری به شمار می‌رود، اضافه شده است.

وزارت خزانه‌داری آمریکا در بیانیه خود مدعی شده است که وزیر دفاع کوبا و تیپ ویژه ملی وزارت دفاع کوبا را به دلیل سرکوب «اعتراضات مسالمت‌آمیز» مخالفان دولت تحریم کرده است.

هفته گذشته جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا در پیامی مداخله‌جویانه به‌صورت آشکار از آشوب و اغتشاش در کوبا حمایت کرد و از دولت کوبا خواست که صدای «معترضان» را بشنود.

پس از انتشار پیام بایدن، «برونو رودریگو پاریلا» وزیر امور خارجه کوبا در واکنش به ابراز حمایت آشکار رئیس‌جمهور آمریکا از آشوب‌ها در کوبا، اظهار داشت: «ساعاتی قبل پیام رئیس‌جمهور بایدن منتشر شد. رئیس‌جمهور [بایدن] در این پیام از هاوانا خواست که صدای مردم کوبا را بشنود. اگر رئیس‌جمهور بایدن صدای مردم کوبا که بارها علیه محاصره اقتصادی کوبا فریاد زده‌اند را شنیده است، خوب است که محاصره کوبا را بردارد و تحریم‌هایی که در دوران همه‌گیری کرونا وضع شده‌اند را لغو کند.»

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما