شناسهٔ خبر: 48443222 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

ائتلاف سعودی سه استان یمن را بمباران کرد

ائتلاف سعودی سه استان مأرب، البیضاء و صعده در یمن را بمباران کرد.

صاحب‌خبر -

 

به گزارش تابناک، شفقنا به نقل از العهد نوشت: ائتلاف سعودی-آمریکایی مجموعا ۸ بار به مناطق مختلف استان‌های مأرب، صعده و البیضاء حمله کردند.

عربستان که طی ماه‌های اخیر شکست‌های پی در پی در برابر رزمندگان ارتش یمن و رزمندگان انصار الله در مأرب متحمل شده است، دیروز (چهارشنبه) طی ۵ نوبت شهرستان صراوح استان مأرب را بمباران کرد.

جنگنده‌ – بمب افکن های ائتلاف سعودی دیروز همچنین ۲ بار شهرستان «ناطع» استان البیضاء را که به تازگی بخش وسیعی از آن تحت کنترل رزمندگان یمنی قرار گرفته، هدف قرار دادند.

ائتلاف متجاوز به یمن همچنین شهرستان «کتاف» استان صعده را نیز بمباران کرد.

براساس گزارش ایرنا، عربستان با همراهی امارات متحده عربی، بحرین، سودان و آمریکا در ششم فروردین سال ۱۳۹۴ با تشکیل به اصطلاح ائتلاف عربی- آمریکایی، تجاوز به کشور یمن را آغاز کرد، اما طی بیش از ۶ سال گذشته به استثنای امارات و آمریکا، سایر همپیمانان سعودی از این ائتلاف خارج شدند و ابوظبی نیز هم‌اکنون از یک همپیمان قدیمی به یک رقیب رو در روی ریاض در جنوب یمن تبدیل شده است.

بر اثر این تجاوز، تاکنون هزاران یمنی به شهادت رسیده اند و بر اساس گزارش سازمان ملل متحد، قحطی در این کشور به بزرگ‌ترین فاجعه انسانی در جهان تبدیل شده است.

نظر شما