شناسهٔ خبر: 48442810 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

بیش‌از ۷۷هزار دوز واکسن کرونا در سیستان و بلوچستان تزریق شده است

زاهدان- ایرنا- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: تاکنون بیش‌از ۷۷ هزار دوز واکسن کرونا در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان تزریق شده است.

صاحب‌خبر -

دکتر سیدمهدی طباطبایی روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت:روند تزریق واکسن کرونا با افزایش مراکز تجمیعی در سطح سیستان و بلوچستان در حال سرعت است. 

وی افزود: با تزریق واکسن، همچنان باید استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی رعایت شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان ادامه داد: برای رسیدن به ایمنی گروهی بایستی بیش‌از ۷۰ درصد جمعیت واکسینه شوند و در این راه نیاز به همراهی و مشارکت همه مسوولان و مردم هستیم.

وی با بیان اینکه افراد مبتلا در صورت دچار تنگی نفس و علائم شدید بیماری به مراکز درمانی مراجعه کنند گفت: ۵۰ درصد فوتی‌های کرونا در سیستان و بلوچستان افراد دیابتی هستند.

طباطبایی خاطرنشان کرد: برای اینکه میزان مرگ و میر ناشی از این کرونا را کاهش دهیم افراد پرخطر مانند بیماران دیابتی، بیماران قلبی عروقی، افراد مزمن تنفسی، سالمندان و مادران باردار از حضور در تجمعات خودداری کنند و اصول قرنطینه معکوس را رعایت کنند.

به گفته رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان با افزوده شدن یک هزار و ۲۵۴ نفر جدید شمار مبتلایان کرونا در سیستان و بلوچستان به ۸۴ هزار و ۲۳۲نفر رسید.

دکتر سیدمحمد هاشمی‌شهری اظهارداشت: با افزوده شدن ۱۳ مورد جدید مبتلا به کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته، شمار درگذشتگان این ویروس در سیستان و بلوچستان به۲ هزار و ۴۸ نفر رسید.

وی با بیان اینکه ۹۰۶ بیمار حاد تنفسی و ۴۳۲ مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های سیستان و بلوچستان تحت درمان قرار دارند افزود: مردم در صورت امکان و نداشتن ضرورت در خانه بمانند و چنانچه از خانه بیرون می‌روند اصول بهداشتی و آداب تنفسی را به خوبی رعایت کنند.

نظر شما