شناسهٔ خبر: 48441224 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

چهار استان یمن آماج حملات وحشیانه رژیم سعودی

چهار استان یمن از هوا و زمین آماج حملات وحشیانه جنگنده‌های سعودی-آمریکایی قرار گرفت.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
شبکه تلویزیونی المسیره گزارش داد، جنگنده‌های متجاوز سعودی آمریکایی استان‌های مأرب، البیضاء و صعده در یمن را بمباران کردند و متجاوزان و مزدوران آن‌ها همچنان به نقض توافقنامه آتش بس در استان الحدیده ادامه می‌دهند.

بر اساس این گزارش، استان مأرب در پنج نوبت، شهرستان ناطع در استان البیضاء در دو نوبت و شهرستان کتاف در استان صعده یمن نیز در یک نوبت بمباران شد.

یک منبع در اتاق عملیات افسران رابط گفت متجاوزان و مزدوران آن‌ها ۲۱۳ بار توافقنامه آتش بس را در ۲۴ ساعت گذشته نقض کردند که پرواز جنگنده‌ها و هواپیما‌های جاسوسی از جمله موارد نقض گزارش شده است.

عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن -فقیرترین کشور عربی- آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیادی خواهی‌های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند.

نهاد‌های وابسته به سازمان ملل متحد از جمله بهداشت جهانی و یونیسف بار‌ها هشدار داده‌اند که بر اثر ادامه حملات متجاوزان به یمن، مردم این کشور با قحطی و بروز یک فاجعه انسانی که در قرن گذشته بی‌سابقه است، روبه رو هستند.

نظر شما