شناسهٔ خبر: 48440007 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

جمهوری خواهان آمریکا تحقیقات درباره حادثه حمله به کنگره را تحریم کردند

جمهوری خواهان آمریکا پس از آن که متحدان ترامپ علیه روند تحقیقات اعتراض کردند پرونده بررسی حمله به کنگره را تحریم کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، در پی اعتراض و تحریم جمهوری خواهان علیه پرونده تحقیقاتی حمله به ساختمان کنگره در جریان انتخابات اخیر ریاست جمهوری در آمریکا، نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد اجازه نمی‌دهد جمهوری خواهان در روند این پرونده نقشی داشته باشند.

بر این اساس، جمهوری خواهان در بیانیه‌ای اعلام کردند جلسه هفته آینده مجلس نمایندگان آمریکا را که به منظور بررسی بیشتر حادثه ۶ ژانویه و حمله به ساختمان کنگره برگزار می‌شود را تحریم خواهند کرد.

کوین مک کارتی، یکی از نمایندگان جمهوری خواه مجلس آمریکا که قراربود در پرونده تحقیقات حادثه حمله به ساختمان کنگره حضور داشته باشد از رویکرد مجلس و همچنین نانسی پلوسی به عنوان رییس مجلس به شدت انتقاد کرد.

کوین مک کارتی از طرفداران و متحدان دونالد ترامپ، رییس جمهور سابق آمریکاست. تصمیم نمایندگان جمهوری خواه به تحریم کمیته بررسی حمله به کنگره پس از آن اتفاق افتاد که نانسی پلوسی با عضویت دو نماینده جمهوری خواه در این کمیته مخالفت کرد.

پلوسی در این رابطه اظهار کرد: به منظور پایبندی به صحت روند تحقیقات من درخواست عضویت جیم بنکس و جیم جردن را به کمیته این حادثه رد می‌کنم.

پلوسی ادامه داد: ماهیت بی سابقه حادثه حمله به ساختمان کنگره مستلزم اتخاذ تصمیم‌هایی بی سابقه است.

مک کارتی هم در بیانیه‌ای در واکنش به این سخنان پلوسی اعلام کرد: هر پنج نماینده جمهوری خواه از این پس در روند تحقیقات حضور نخواهند داشت و در مقابل بررسی‌های خود را در مورد حادثه حمله به ساختمان اصلی کنگره پیگیری خواهند کرد.

وی در ادامه تاکید کرد: این تصمیم پلوسی باعث تشدید تنش و اختلافات بین نمایندگان دو حزب خواهد شد و تقریباً تمام جمهوری خواهان مجلس با این رویکرد مخالفند.

اکثریت نمایندگان جمهوری خواه مجلس آمریکا علی رغم خشونت‌های پس از انتخابات اخیر ریاست جمهوری در آمریکا هنوز به دونالد ترامپ وفادارند. طرفداران ترامپ سال گذشته با تحریک مستقیم او اقدام به حمله به ساختمان کنگره کردند که در جریان آن پنج تن جان خود را از دست دادند.

انتهای پیام/

نظر شما