شناسهٔ خبر: 48426954 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسکانیوز | لینک خبر

آموزش پخت پلو یونانی

پلو یونانی یکی از غذاهای خوشمزه و مخصوص کشور یونان است که در سراسر جهان به عنوان یک غذای بین المللی شناخته می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری ایسکانیوز، در پلو یونانی از انواع سبزیجات استفاده می‌شود به طوری‌که به آن پلو سبزیجات نیز گفته می‌شود. این غذا به خاطر مواد مختلف و متنوعی که دارد خوش‌رنگ و خوش‌عطر است.

مواد لازم:

برنج ۳ پیمانه

فلفل دلمه‌ای سبز خرد شده نصف پیمانه

فلفل دلمه‌ای قرمز خرد شده نصف پیمانه

نخود فرنگی یک لیوان

ذرت پخته شده یک لیوان

قارچ خرد شده ٢ لیوان

فیله مرغ ۱۰ عدد

آب مرغ یا عصاره مرغ یک لیوان

کره ۵۰ گرم

پیاز ۲ عدد

زعفران ساییده شده به میزان لازم

هویج ۲ تا ۳ عدد

نمک، فلفل، زردچوبه، پودر سیر و پودر پاپریکا به مقدار لازم

طرز تهیه:

فیله‌های مرغ را شسته و پاک کنید. سپس از وسط به دو نیم تقسیم کنید و با نمک، فلفل سیاه، پودر سیر و پودر پاپریکا خوب ماساژ دهید و برای یک ساعت در ظرف در بسته بگذارید تا طعم‌دار شوند.داخل یک تابه مقداری روغن بریزید و صبر کنید تا داغ شود. سپس قارچ‌های ورقه‌ای شده را به همراه نوک قاشق چایخوری آبلیمو اضافه کنید و تفت دهید تا آب قارچ کشیده شود. سپس قارچ‌ها را از تابه خارج کنید و داخل همان تابه پیازهای شسته و خلالی خرد شده را به همراه کمی زردچوبه و فلفل سیاه تفت دهید تا سبک شود.

وقتی پیاز سبک شد ذرت و نخودی که شسته و بخارپز شده را به همراه فلفل دلمه‌ای خلالی خرد شده، قارچ تفت داده شده و هویج خلالی شده به پیاز اضافه کنید و خوب تفت دهید. در انتها کمی نمک و پودر پاپریکا بیفزایید و سپس مواد را از روی حرارت بردارید.

برنج را از قبل با مقداری نمک خیس کنید. سپس روی حرارت گذاشته و نوک قاشق چایخوری زردچوبه به برنج اضافه کنید تا باعث خوش‌رنگ شدن پلو یونانی شود. برنج را زنده‌تر از همیشه آبکش کنید و کف قابلمه روغن بریزید. ته دیگ مناسب را کف قابلمه قرار دهید و یک لایه برنج روی آن بریزید و یک لایه از مواد پلو، این کار را ادامه دهید تا مواد تمام شود. سپس یک عدد عصاره مرغ را با مقداری آب جوش حل کرده و با کره ذوب شده روی برنج بریزید و پلو را به مدت ۴۵ دقیقه دم بگذارید.

فیله‌های مرغ را که مزه‌دار شده‌اند از یخچال خارج کنید و با کمک خلال دندان آن‌ها را رول کنید. داخل تابه کمی روغن و زعفران بریزید تا داغ شود و فیله‌های مرغ حلزونی را در آن سرخ کنید. زمانی که پلو یونانی دم کشید آن را در ظرف سرو بریزید و کنارش فیله‌های مرغ را قرار دهید و سرو کنید.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما