شناسهٔ خبر: 48414760 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

بایدن با پادشاه اردن در کاخ سفید دیدار کرد

رئیس جمهور آمریکا روز گذشته در دفتر بیضی کاخ سفید با پادشاه اردن دیدار و درباره روابط بین دو کشور و مسائل خاورمیانه گفتگو کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل ابشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، رئیس جمهور آمریکا دیروز با پادشاه اردن، متحد اصلی  واشنگتن در خاورمیانه دیدار و گفتگو کرد.

بر اساس گزارش رویترز، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا روز گذشته در دفتر بیضی کاخ سفید با عبدالله دوم، پادشاه اردن دیدار و گفتگو کرد.

جو بایدن  در این دیدار  ملک عبدالله را دوست خوب، وفادار و شایسته خواند و در جمع خبرنگاران گفت: ما همیشه در کنار اردن خواهیم بود و قصد دارم از زبان پادشاه اردن درباره  تحولات خاورمیانه موضوعاتی را جویا شوم چرا که اردن در یک منطقه سخت و مهم خاورمیانه قرار دارد.

ملک عبدالله دوم نیز در این دیدار با بیان اینکه منطقه با چالش‌های زیادی روبروست به بایدن، گفت: شما همیشه می‌توانید روی من، کشور من و بسیاری از همکاران ما در منطقه حساب کنید. 

کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد: در این دیدار، بایدن از تحویل بیش از ۵۰۰ هزار  واکسن کرونا به اردن خبر داد و دو مقام درباره روابط دفاعی و نظامی  و بحران انسانی سوریه گفتگو کردند.

در این بیانیه آمده است: رئیس جمهور بایدن از نقش مهمی که اردن در ثبات گسترده منطقه ایفا می‌کند تمجید کرد. 

کاخ سفید گفت: دو طرف همچنین درباره  تلاش‌ها برای ایجاد صلح در خاورمیانه گفتگو کردند و بایدن حمایت خود را از تعامل اردن با رژیم جدید اسرائیل اعلام کرد. همچنین رئیس جمهور آمریکا در این دیدار از راه حلی برای ایجاد صلح بین اسرائیل و فلسطین سخن گفت.

به نوشته رویترز، عبدالله دوم  نقشی منحصر به فرد در خاورمیانه ایفا می‌کند و توسط مقامات آمریکایی به عنوان یک رهبر معتدل و عمل گرا دیده می‌شود که می‌تواند نقشی واسطه‌ای داشته باشد.

ملک عبدالله دوم، اولین مقام عرب در خاورمیانه است که با رئیس جمهور آمریکا (پس از روی کار آمدن )دیدار می‌کند. او امروز سه شنبه در محل اقامت معاون رئیس جمهور با کامالا هریس صبحانه کاری خواهد داشت. وی همچنین با وزیر امور خارجه آمریکا آنتونی بلینکن در وزارت امور خارجه آمریکا دیدار خواهد کرد.

انتهای پیام/

نظر شما