شناسهٔ خبر: 48234620 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

استفاده از دهکده طبیعت و خانواده، تجربه‌ای متفاوت برای خانواده‌های مشهدی‌

دهکده طبیعت و خانواده به عنوان اولین بوستان موضوعی کشور در زمینه آشنایی شهروندان مشهدی با سبک زندگی روستایی و عشایری به مراحل نهایی رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مهدی یعقوبی معاون خدمات شهری شهرداری مشهد گفت: زیست پارک (دهکده طبیعت و خانواده) شامل هفت فضای گوناگون کاملاً منطبق با توپوگرافی و شیب طبیعی زمین برای نمایش زیبایی بصری و طبیعی بستر زمین است.

او افزود: عملیات اجرایی پروژه زیست پارک مشهد در ادامه توسعه بوستان‌های موضوعی در  مشهد، از سال گذشته در مجاورت کوه پارک و در ضلع جنوبی بوستان خورشید در فضایی به وسعت بیش از ۲۲ هکتار آغاز شد و هم اکنون با پیشرفت فیزیکی ۹۷ درصدی در مراحل پایانی خود قرار دارد.

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد ادامه داد: در این بوستان منحصر به فرد، تلاش شده تا مسیر‌ها و تسهیلات احداث شده در آن، کاملاً منطبق با توپوگرافی و شیب طبیعی زمین باشد تا از حداکثر زیبایی بصری طبیعی بستر زمین استفاده شود.

بیشتر بخوانید

یعقوبی بیان کرد: با توجه به سازه‌های ایجاد شده در این بوستان نظیر چادر‌های عشایری و خانه‌های روستایی، شهروندان می‌توانند با سبک زندگی عشایر و روستاییان از نزدیک آشنا شده که این تجربه می‌تواند برای بسیاری از شهروندان به ویژه کودکان و نسل جوان تجربه متفاوتی را ایجاد کند.

او تصریح کرد: در این مجموعه همسو با محیط زیست هفت فضای گوناگون شامل باغ طبیعی، باغ بازی، حوزه عشایری و بازی‌های محلی و گروهی، باغ دوستی، باغ ورزش، باغ حضور و باغ روستایی تعبیه شده است که هرکدام، از کارکرد‌های متفاوتی برخوردار هستند.

 

انتهای پیام//ف.ح

نظر شما