شناسهٔ خبر: 48221430 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

سازمان ملل: شهرک‌سازی‌ در کرانه باختری معادل جنایت جنگی است

گزارشگر سازمان ملل متحد در اراضی اشغالی فلسطین شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی را اقدامی «معادل با جرائم جنگی» توصیف کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، گزارشگر حقوق بشر سازمان ملل متحد در اراضی اشغالی فلسطین، شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی در کرانه باختری را اقدامی «معادل با جنایت‌های جنگی» توصیف کرده است.

«مایکل لینک»، گزارشگر ویژه حقوق بشری سازمان ملل متحد در اراضی اشغالی فلسطین از کشورها خواسته برای اسرائیل مشخص کنند که «اشغالگری غیرقانونی» این رژیم، بدون هزینه نخواهد بود.

لینک این اظهارات را در جلسه شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد در ژنو مطرح می‌کرد. رژیم صهیونیستی به دلیل آنکه فعالیت گزارشگر حقوق بشر سازمان ملل را به رسمیت نمی‌شناسد در این جلسه حضور نداشت.

مایکل لینک گفت: «جمع‌بندی من این است که شهرک‌سازی‌های اسرائیل، قطعاً معادل جرایم جنگی هستند. این یافته‌ها باید جامعه بین‌المللی را مجاب کند برای اسرائیل مشخص کنند که اشغالگری غیرقانونی و سرپیچی‌اش از قوانین بین‌المللی نمی‌تواند بدون هزینه باشد و دیگر بدون هزینه نخواهد بود.»

صدها هزار اسرائیلی در شهرک‌هایی یهودی‌نشین که رژیم صهیونیستی بعد از جنگ ۱۹۶۷ و اشغال سرزمین‌های فلسطینی در کرانه باختری و شرق بیت‌المقدس ساخته است سکونت دارند.

 سازمان ملل و بیشتر کشورهای جهان شهرک‌های رژیم صهیونیستی را غیرقانونی می‌دانند زیرا این رژیم در جنگ سال ۱۹۶۷ میلادی این سرزمین‌ها را اشغال کرده و بر مبنای کنوانسیون ژنو هر گونه ساخت و ساز از سوی اشغال‌گر در سرزمین‌های اشغالی ممنوع است.

فلسطینیان به دنبال تشکیل کشوری مستقل در کرانه باختری و نوار غزه هستند که پایتخت آن بیت‌المقدس باشد. آن‌ها همچنین خواستار خروج اسرائیل از سرزمین‌های اشغال شده در سال ۱۹۶۷ هستند، اما اسرائیل از بازگشت به مرزهای پیش از جنگ شش روزه امتناع می‌کند.

انتهای پیام/

نظر شما