شناسهٔ خبر: 48191246 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

دستگاه سنجش ضربان قلب اپل واچ یک زن را از مرگ نجات داد

در یک اتفاق جالب دستگاه سنجش ضربان قلب اپل واچ یک زن را از مرگ نجات داد که این داستان را در ادامه می خوانید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از فون آرنا، از بین تمام ویژگی‌های حیاتی زندگی در اپل واچ، شاید یکی از پر کاربردترین آن‌ها مانیتور ضربان قلب باشد، زیرا ساده‌ترین کاربرد را دارد و درک آن مشکل نیست.

هنگامی که ضربان قلب شما از حد مشخصی بالا می‌رود یا از حد مشخصی پایین می‌آید، به این معنی است که شما باید سریعاً به اورژانس مراجعه کنید. شبکه ABC۱۳ در میشیگان داستان زنی به نام Diane Feenstra را گزارش کرد که اپل واچ به او کمک کرد از نوعی حمله قلبی سخت جان سالم به در ببرد، طبق گزارش AHA شانس زنده ماندن او تنها ۱۲ ٪ بود.

زنده ماندن یک زن به کمک مانیتور ضربان قلب اپل واچ

این نوع حمله قلبی که با نام widow-maker شناخته می‌شود، در ۸۸ ٪ مواقعی که در خارج از بیمارستان اتفاق می‌افتد کشنده است.

دستگاه سنجش ضربان قلب اپل واچ یک زن را از مرگ نجات داد

دایان توضیح می‌دهد که چه اتفاقی در ۲۲ آوریل رخ داد، روزی که نزدیک بود بمیرد. "روز ۲۲ آوریل، ضربان قلب من ۱۶۹ بار در دقیقه بود، در حالی که شدیدترین کاری که من انجام داده بودم ۱۲ قدم بالا رفتن پله بود؛ بنابراین من در محل کار با شوهرم تماس گرفتم و گفتم به نظرت این مسئله نگران کننده است؟ و او گفت با دکتر خود تماس بگیر."

در بیمارستان معلوم شد که دایان دچار انسداد کامل رگ شده. یک عمل استنت انجام شد و امروز او زنده و سالم است. او گفت: "آسان است که ببینم ضربان قلبم چقدر است، اگر من آن روز صبح، آن کار را نکرده بودم ممکن بود یک حمله قلبی دیگر داشته باشم."

چند روز قبل هم یک یک پیرمرد ۷۸ ساله به کمک اپل واچ از مرگ نجات یافت که می توانید در ادامه بخوانید.

بیشتر بخوانید

انتهای پیام/

نظر شما