شناسهٔ خبر: 48184833 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

حسن بیگی:

دستورالعمل نحوه نظارت و بازرسی بر عملکرد سازمان‌های مردم نهاد استان تهران اجرایی می‌شود

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار تهران گفت: دستورالعمل نحوه نظارت و بازرسی بر عملکرد سازمان های مردم نهاد استان نهایی و اجرایی می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران؛ شکراله حسن بیگی در جلسه سازمان های مردم نهاد با اشاره به ضرورت نظارت بر فعالیتت سمن ها اظهار داشت: با توجه به عدم نظارت و بازرسی سمن ها، مقرر شد دستورالعمل نحوه نظارت و بازرسی بر عملکرد سازمان های مردم نهاد استان تهیه شود که این اقدام انجام شد.

وی ادامه داد: معاون تشکل ها و مشارکت های اجتماعی اداره کل اجتماعی استانداری تهران به عنوان مسئول این کمیته و رئیس گروه سازمان های مردم نهاد به عنوان دبیر و اعضا هم مشخص هستند که وظیفه کمیته، نظارت بر عملکرد و هماهنگی میان دستگاه های اجرایی به منظور اجرای تصویب نامه و مصوبات شورای ملی، استانی و شهرستانی است.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار تهران عنوان کرد: بررسی در مورد گزارش های ارائه شده به شورای توسعه و حمایت استان در خصوص عملکرد یا تخلفات سمن ها، همچنین ارایه گزارش موردی و سالانه از وضعیت کمی و کیفی توسعه تشکل های استانی، شهرستانی به شورای ملی از وظایف این کمیته می باشد.

حسن بیگی سپسگفت: تعداد بازرسی به طور متوسط ۱۵ مورد از تشکل های استانی و ۵ مورد از تشکل های شهرستانی صورت گیرد؛ طرح توسط اعضا مطالعه و به دبیرخانه ارسال شود تا کارشناسی شده و به عنوان مصوبه باشد تا نظارت بر سمن ها اجرایی شود.

نظر شما